کد خبر : 24092
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 20:12

۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار در سریال جلال

۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار در سریال جلال

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی گفت: “جلال” جزو سنگین ترین پروژه‌ های سریال‌سازی معاونت امور استان ها است و با ۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار و صدها هنرور در ضبط یک سریال با این حجم در کمتر از یکسال رکورد جدیدی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

مرتضی صفری امروز در آیین تجلیل از عوامل فصل دوم سریال تاریخی جلال اظهار داشت: سریال جلال چهارمین مجموعه فاخر مرکز سیمای استان ها برای امسال می باشد و استفاده از تکنیک های سینمایی ویژه در تصویربرداری صحنه های دفاع مقدس از نکات برجسته آن است که در تاریخ صداوسیمای مرکزآذربایجان شرقی، یک نقطه عطف مهم به شمار می رود.
وی افزود: این مجموعه که در طراز یک مجموعه نمایشی ملی تولید می شود داستان انقلاب اسلامی استان را پس از ۲۹بهمن ۵۶ تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال های ۶۱و۶۲ روایت میکند و نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهید قاضی طباطبایی، شهید مدنی و شهید علی تجلایی است.
مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی  گفت: “جلال” جزو سنگین ترین پروژه‌ های سریال‌سازی معاونت امور استان ها است و با ۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار و صدها هنرور در ضبط یک سریال با این حجم در کمتر از یکسال رکورد جدیدی از خود به نمایش خواهد گذاشت.
وی گفت: فصل دوم سریال ۱۵ قسمتی جلال در سه استان آذربایجان شرقی، خوزستان و کمیته مشترک ضد خرابکاری موزه عبرت تهران تصویربرداری شده است.
در فصل نخست سریال جلال از سال ۳۸ تا ۲۹ بهمن ۵۶ روایت شد که با اقبال عمومی مواجه شد و برای اولین بار یک سریال استانی در سه شبکه ملی و بین المللی ایران پخش شد.
فصل دوم این سریال هم از سال ۵۷ تا ۶۲ را روایت خواهد کرد چراکه این ایام یکی از پرتلاطم ترین ایام تاریخ تبریز است.
سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی و بازی عمار تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخار زاده، رضا آبی پاک و .. از شبکه یک سیما پخش شد.
قصه فصل دو سریال جلال در ادامه فصل قبلی است و از سال ۱۳۳۸ شروع می شود تا زمان انقلاب و بعد از آن و جنگ بین ایران و عراق ادامه دارد.
در این فصل به زندگی شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی (اولین شهید محراب انقلاب اسلامی) که از مبارزان شیعه در دوران پهلوی بود و در سال ۵۸ شهید شد پرداختیم. همچنین ترور شهید میر اسدالله مدنی دهخوارقانی (دومین شهید محراب انقلاب اسلامی) نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه تبریز که در سال ۶۰ به شهادت رسید نیز به تصویر کشیده شده است.
همچنین رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه های اصلی این سریال است. همچنین این سریال اقتباسی از رمان معروف «بینوایان» نیز داشت که در این زمینه می توان به زندگی جلال و رویارویی اش با زن و مرد میانسالی اشاره کرد که از خطای او چشم پوشی کردند و او را بخشیدند.
قصه فصل اول سریال «جلال» که در ۱۵ قسمت توسط امیرحسین ثروتمند به نگارش درآمد، از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۶ در تبریز را به تصویر می کشید و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال ها روایت می کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.