کد خبر : 2418
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 19:10

شهردار تبریز: حرکت‌های عمرانی، تحول اساسی در سیمای شهر را نشانه گرفته است

شهردار تبریز: حرکت‌های عمرانی، تحول اساسی در سیمای شهر را نشانه گرفته است

 شهردار تبریز گفت: حرکت‌های عمرانی شهر تبریز، تحول اساسی در سیمای کلی شهر را نشانه گرفته و این تحول، به خصوص در محدوده مرکزی تبریز، با سرعت در حال پیگیری است.

 

 دکتر صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه «پل و خیابان خبرنگار» با بیان این مطلب، محدوده مرکزی شهر تبریز را رکن مهم جایگاه و هویت شهر عنوان کرد و افزود: با احیای بازار دوه‌چی و اجرای عملیات مختلف بازگشایی و کف‌سازی ، هویت بازار تبریز در حال بازسازی و تقویت است.
شهردار تبریز اظهار داشت: خرسندیم که امروز نامگذاری این خیابان، به عنوان مطالبه دیرین اصحاب رسانه و خبرنگاران  در محدوده تاریخی شهر تبریز، محقق شده است.
نجفی احیای مقبره‌الشعرا، توسعه بیمارستان کودکان، احیای یخچال تاریخی و پروژه توسعه میدان ساعت را از دیگر برنامه‌های عمرانی شهرداری تبریز در محدوده مرکزی شهر عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات شهرداری را در موضوعات زیست‌محیطی را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه با سرازیر شدن فاضلاب به بخش های متعددی از مهرانه‌رود، این رودخانه مدتها وضعیت نامساعدی داشت؛ در این راستا، ایجاد مسیر واحد فاضلاب و هدایت اساسی آن مورد توجه شهرداری تبریز است.
شهردار تبریز اضافه کرد: با اجرای کانال فاضلاب خلیل‌آباد، محلات حاشیه شمال غرب تبریز به صورت اصولی دفع و هدایت شده و بوی نامطبوع این مسیر که همواره مورد گله مسافران و شهروندان است، رفع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سال آینده، با افزوده شدن بخش دیگری از اتوبوس‌های خریداری شده و تجهیز ناوگان عمومی، شاهد ارتقای کمی و کیفی حمل‌و‌نقل عمومی خواهیم بود.
نجفی گفت: اوراق مشارکت منتشر شده از سوی قطار شهری تبریز با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان تنها در مدت سه روز به فروش رسید که این امر، نشان‌دهنده علاقه و مشارکت شهروندان به این حوزه توسعه‌محور است.
شهردار تبریز حمایت، هدایت و نظارت شورا را عامل‌تعیین‌کننده در پیشرفت شهر خواند و افزود: هوشمندی شورای اسلامی شهر تبریز در کنار احساس مسئولیت عوامل مختلف شهرداری به خصوص در رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار، برنامه‌های عمرانی شهر را با هدفمندی و پشتوانه کارشناسی و اجرایی منسجم، پیش می‌برد.
پیش از سخنان شهردار تبریز مدبر، شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: با اجرای فاز دوم پروژه انتهای خیابان راسته‌کوچه و مرمت پل تاریخی همجوار، شاهد رفع گره‌های ترافیکی در این محدوده خواهیم بود.
مدبر، مرمت پل‌های تاریخی شهید بهشتی، فلسطین و قاری، آزادسازی ارک، پروژه یادمان شمس، ادامه تملک‌های میدان ساعت و ایجاد پارک‌های موقت را از برنامه‌های مهم شهرداری منطقه ۸ خواند و گفت: شهر تبریز با بهره‌گیری هدفمند از قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر، توان رقابت با شهرهای تاریخی جهان را دارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.