کد خبر : 24272
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 4:51

تشکیل کمیته تخصصی برای توسعه مبادلات تجاری با ترکیه

تشکیل کمیته تخصصی برای توسعه مبادلات تجاری با ترکیه

 استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی زمینه های توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی استان با ترکیه خبر داد.

 

محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به روابط دیرینه ایران و ترکیه، گفت: سقف توافق دو کشور برای مبادلات تجاری سالانه ۳۰ میلیارد دلار است اما درحال حاضر حدود یک دهم این رقم انجام می گیرد.

وی در باره خبر تشکیل صف های طولانی برای کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه و بازرسی‌های سخت‌گیرانه طرف ترک انتقاد کرد و خواستار همکاری دولت ترکیه برای حل این مشکلات شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن چندین کشور در همسایگی آن ،  اهمیت مبادلات و توسعه صادرات استان را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با محوریت آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ نیز با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: اجرای خط آهن جلفا به چشمه ثریا، تکمیل آزادراه تبریز- اهر و چند طرح مهم دیگر در راستای اتصال محورهای مواصلاتی به کشورهای همسایه از موضوعاتی است که در اعتبارات بودجه ای سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا، خاطرنشان کرد: به رغم تمامی این مشکلات، شاخص های اقتصادی استان به لحاظ میزان صادرات، میزان سرمایه گذاری و نرخ بیکاری روند مثبتی دارد.

پورمحمدی با تشبیه شرایط اقتصادی فعلی کشور به شرایط جنگ تحمیلی، گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان، سربازان جنگ اقتصادی هستند که در شرایط حساس فعلی، مردانه در این میدان حضور دارند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.