کد خبر : 24296
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 10:15

اذعان به خاموشی ۸ ساعته در تبریز!/ رژه بی‌تدبیری روی اعصاب و روان مردم

اذعان به خاموشی ۸ ساعته در تبریز!/ رژه بی‌تدبیری روی اعصاب و روان مردم

طی ۲ روز گذشته، برق مناطق مختلف تبریز با قطعی طولانی مدت و چندین باره از سوی شرکت برق مواجه بود.

به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، این روزها در تبریز و آذربایجان‌شرقی قطعی برق هر روز بی‌برنامه‌تر و طولانی‌تر می‌شود. در حالی که شرکت توزیع برق طبق جدول زمان‌بندی برای هر منطقه ۲ ساعت خاموشی احتمالی در نظر گرفته اما در برخی مناطق این خاموشی‌ها به بیش از ۴ و حتی بیش از ۶ ساعت در یک روز چندین نوبت نیز رسیده است!

برخی شهروندان اعلام کرده‌اند که طی ۲ روز گذشته شاهد قطعی بیش از ۴ ساعته و حتی بیشتر برق بودند! برخی نیز می‌گویند که در ۲ یا سه نوبت برق آنها به مدت ۲ ساعت قطع شده است.

علاوه‌بر این‌ها، قطعی برق به اواخر شب یعنی بعد از پیک مصرف نیز انتقال یافته و تا پاسی از نیمه شب شهروندان تبریزی در خاموشی مطلق به سر برده‌اند.

بی‌برنامگی برق منطقه‌ای آذربایجان در قطعی‌ها در کنار گرمای هوا، باعث افزایش سردرگمی‌ها و کلافگی‌های مردم و اصناف شده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است.

سوختن وسایل برقی منزل، خاموش شدن دستگاه اکسیژن بیماران تنفسی و یا حتی گیر افتادن در آسانسور تنها بخشی از این مشکلات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز با اشاره به وقوع خاموشی‌های بی‌برنامه اخیر برق در تبریز اعلام کرد: مصرف بیش از سهمیه علت اصلی این امر بوده که در این صورت، قطعی برق به شکل متمرکز و خودکار از سوی شرکت توانیر کشور انجام می‌شود.

عادل کاظمی افزود: سقف تعیین شده میزان مصرف برق برای تبریز ۶۶۰ مگاوات در ساعت است و زمانی که مصرف از این سقف تجاوز کند، شرکت توانیر کشور به شکل اتوماتیک و متمرکز پس از اعلام هشدار، به قطع شبکه اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در تبریز در روز قبل از سقف تعیین شده فراتر رفت، اضافه کرد: این در حالی است که نیاز این کلان‌شهر به برق ۹۵۰ مگاوات در ساعت می‌باشد.

اذعان به خاموشی ۸ ساعته در تبریز!

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفته است: سقف برق مورد نیاز در تبریز در ایام تابستان روزانه ۹۵۰ مگاوات است اما دیروز دوشنبه ۱۸ مرداد برایمان ۶۶۰ مگاوات سهمیه تعیین کردند و برای جبران کسری ۲۹۰ مگاواتی خاموشی رخ داد و با خروج ناخواسته‌ برخی پست‌های توزیع از مدار در برخی مناطق قطعی برق به ۸ ساعت در روز رسید!‌

دادستان تبریز چندی پیش گفته بود: به عنوان مدعی‌العموم برای صیانت از حقوق عامه مردم با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

علیلو تاکید کرده بود: بی‌برنامه بودن شرکت برق آسیب جدی به مردم زده اگر این قطع برق همچنان بدون برنامه انجام گیرد با شخص مدیران عامل برق منطقه‌ای ‌و شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی و تبریز برخورد جدی خواهند شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.