کد خبر : 24314
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 15:57

سخنی با اعضای شورای ششم/ تراکم جمعیتی اصفهان نصف تبریز

سخنی با اعضای شورای ششم/ تراکم جمعیتی اصفهان نصف تبریز

علی عباسی – واقعا خبری بدی است که بدانیم بر اساس آمار های رسمی، تبریز متراکم ترین شهر ایران است.

 

آمارهای جمعیتی و تراکم جمعیت کلانشهر تبریز نشان می دهد در نتیجه سیاست های غلط سالیان گذشته، تبریز به متراکم ترین شهر کشور تبدیل شده است که این به نوبه خود مشکلات عدیده ای را برای این شهر بوجود آورده و خواهد آورد.

ترافیک سرسام آور در محدوده مرکزی شهر و همچنین بسیاری از مناطق خارج از محدوده مرکز یکی از نمونه های مشکلات ناشی از عدم توجه به متناسب سازی تراکم در کلانشهر تبریز بوده است.

زیست شهری تبریز متاسفانه امروز تحت تاثیر این تراکم قرار گرفته و تبدیل کوچه ها و خیابانها به پارکینگ اتومبیل ها باعث مشکلات عدیده روزانه برای شهروندان تبریزی شده است.

حال ضروری به نظر می رسد تا منتخبان شورای ششم تبریز با مد نظر قراردادن آمارهای نگران کننده شهر و توجه جدی به ضرورت عدم تحدید حدود شهر، توسعه افقی شهر تاریخی تبریز را جایگزین توسعه عمودی در این شهر نمایند.

نگاهی به آمارها نشان می دهد که تراکم جمعیتی اصفهان با رقم ۸۱ تقریبا نصف تراکم جمعیتی تبریز با ۱۵۵ نفر در هر هکتار بوده است و این آمار گواهی بر وضعیت متفاوت این دو شهر است.

با این تفاسیر انتظار از اعضای شورای شهر تبریز و شهردار آینده این شهر است که در کنار دستگاههای دخیل در سیاست گزاری های توسعه شهری از قبیل مسکن و شهرسازی و فرمانداری و استانداری، فکری به حال توقف افزایش روز افزون تراکم شهری و حرکت به سمت توسعه افقی شهر بنماید تا شهروندان امروز و آینده تبریز جایی برای نفس کشیدن در این شهر داشته باشند.

سخنی با اعضای شورای

سخنی با اعضای شورای

سخنی با اعضای شورای


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.