کد خبر : 24363
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 13:11

امام جمعه تبریز: مطالبه رهبری از مسوولان رعایت عدالت است

امام جمعه تبریز: مطالبه رهبری از مسوولان رعایت عدالت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: گنجاندن پیوست عدالت در برنامه‌ها مطالبه رهبر معظم انقلاب از مدیران و مسوولان است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب در فرازهایی از سخنان اخیر خویش بر داشتن سه رکن اصلی صبر، عقل و اخلاق از سوی مسوولان تاکید کردند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام رییسی، رییس جمهوری نیز اعلام کرده است که بی عدالتی و تبعیض بیش تر از فقر در مردم ایجاد نارضایتی می کند، اظهار داشت: پیشگیری از احساس بی عدالتی و تبعیض جز در سایه مبارزه مداوم و مستمر با این پدیده حاصل نمی شود.

خطیب نماز جمعه تبریز، قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشراف گرایی در تماد ابعاد شخصی و مدیریتی را از جمله اصول مهم و زیربنایی برای مدیران و مسوولان اعلام کرد و گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب پیوست عدالت باید ۲ شاخصه داشته باشد، یکی به کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی به شکل واقعی بیانجامد و دیگری هر اقدامی در این زمینه در مردم احساس خوب کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد و تقویت کند.

حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید بر صبر به عنوان یکی از ارکان مورد نیاز مدیران و مسوولان یعنی پایداری در مقابل میل به گناه، دشمنی و مسایل و مصایب گوناگون، ادامه داد: رعایت عدالت در همه امور و برخورد عادلانه با همه چیز و لزوم پرهیز از تهمت و دروغ از دیگر شاخصه های مورد نیاز برای مدیران و مسوولان است.

وی با تاکید بر اینکه باید مساله عدالت در جامعه به روشنی ملموس شود، یادآوری کرد: پیروی از پیامبر(ص) در رعایت اخلاق اسلامی و داشتن تواضع و گذشت میسر می شود و سهل انگاری در حقوق شخصی مشکلی ندارد ولی سهل انگاری در حقوق مردم و امور عمومی جایز نیست و باید اعمال ما اسلامی بوده و در عمل پیرو پیامبر اسلام (ص) باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: این روز یادآور سه واقعه مهم در انقلاب اسلامی است که شامل ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ ( دستگیری امام راحل و تبعید ایشان به ترکیه )، واقعه خونین ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ ( کشتار دانشجویان و دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی) و ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ( تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مرکز فرماندهی فتنه آمیزی) و شکسته شدن هیمنه پوشالی استکبار جهانی است.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه، امسال راهپیمایی روز ۱۳ آبان در تبریز برگزار نمی شود ولی در سنگ فرش مصلا تجمع دانشجویی و دانش آموزی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به  فرا رسیدن ۱۰ آبان سالروز شهادت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، اظهار داشت: وی طلایه دار شهدای محراب بود و در سال ۱۳۵۸ به هنگام برگشتن از نماز مغرب و عشا مورد هجوم گروه فرقان قرار گرفت و به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عملکرد شهید قاضی طباطبایی به گونه ای بود که دشمن نیز از وی به عنوان خمینی آذربایجان نام می برد و منزل وی مرکز و پایگاه تجمع نیروهای انقلابی بر علیه رژیم ستمشاهی بود و این شهید سد محکمی در برابر شکل گیری خطوط انحرافی در دوران انقلاب به شمار می رفت.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده و نامگذاری این روز به نام نوجوان و بسیج دانش آموزی، ادامه داد: نوجوانان بسیجی امروزی پرچمداران آینده نظام جمهوری اسلامی هستند و باید شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، یادآوری کرد: بسیج تفکری است که در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت و در تحولات آینده انقلاب موثر واقع شد و بسیج دانش آموزی نیز خدمات شایسته ای در کشور انجام داده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.