کد خبر : 24429
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 9:56

امام جمعه تبریز: مسوولان درصدد حل مشکلات تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی هستند

امام جمعه تبریز: مسوولان درصدد حل مشکلات تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی هستند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اهتمام جدی مسئولان استان برای رفع مشکلات تیم های فوتبال ماشین سازی و تراکتور، گفت: هواداران این دو تیم فرزندان ما بوده و به واقع دنباله روی شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در اولین همایش بزرگداشت شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی، افزود: همه اقشار جامعه باید برای مسئولان نظام دارای جایگاه والائی باشد و در این میان خواسته و مطالبه هواداران و فوتبال دوستان آذربایجان و طرفداران دو تیم سبز و قرمز تبریز باید جزو اولویت های مسئولان قرار بگیرد.

وی با قدردانی از تلاش های استاندار و نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی به جهت پیگیری مسایل و مشکلات دو باشگاه فوق، اظهار داشت: بدون تردید هواداران هر دو تیم تراکتور و ماشین سازی از خود ما هستند و امیدارویم با تصمیمات روز گذشته و انتقال این تیم ها به مس سونگون، روند رو به رشدی را برای آنها مشاهده کنیم تا هواداران از عملکرد مسئولان رضایت داشته باشند.

آل هاشم توجه به فضای مجازی و حضور فعالانه در شبکه های اجتماعی را از مهمترین وظایف دستگاه های مختلف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: انتقال یاد و نام و وصیت شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم بدون حضور در این فضا ممکن نیست و باید در این مسیر فعالانه عمل کنیم.

وی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جامعه هنری کشور درخواست کرد تا با تمام توان و امکانات خود وارد عرصه فضای مجازی شده و مانع از میدان داری دشمنان شوند، چرا که هر گونه عقب نشینی در این حوزه باعث نفوذ اهداف و ایده های دشمنان علیه کشور و نظام خواهد شد.

آل هاشم همچنین از شورای اسلامی شهر و شهرداری ها خواست تا در نامگذاری معابر، کوچه ها و محلات که مختص شهدای گرانقدر هستند، اهتمام جدی و شایسته از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه حیثیت، آبرو، شرف و امنیت امروز را مدیون خون پاک شهدا هستیم، یادآور شد: حراست و حفاظت از خون شهدا وظیفه ذاتی و اصلی ماست و رسالت ما از زمان حاضر نسبت به شهدا بسیار سنگین و خطیر است و باید پرداختن به شهدا و خانواده های آنها به گونه ای نشر یابد که نسل جوان و نوجوان با شهدا بیش از پیش اشنا شوند.

آل هاشم تقدیم ۱۰ هزار شهید توسط مردم آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس را نشانه ای ولایت مداری و فداکاری این خظه در دفاع از کیان میهن اسلامی یاد کرد و گفت: نیروی انتظامی قهرمان در آذربایجان شرقی تاکنون ۸۴۰ شهید تقدیم اسلام و اقنلاب کرده است که ۴۰ نفر از آنها جزو رزمندگان یگان مرزبانی است که یاد و نام آنها باید همواره زنده نگه داشت.

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز نیز در این همایش با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: شهرداری تبریز بر خود وظیفه می داند با تمام توان و امکانات خود در این راستا گام بردارد، چون اگر بخواهیم آثار ایثار، شهادت و از خودگذشتگی از جامعه و شهر ما گم نشود و از یادها نرود، باید به شهدا متوسل شویم و یادشان را عزیز و گرامی بداریم.

عباس رنجبر افزود: شهدا شمع محفل بشریت هستند و ما امروز بر اساس وظیفه خود در این مراسم حضور پیدا کردیم تا ادای دینی هرچند کوچک در قبال این انسان های بزرگ که برای ما الگو هستند، داشته باشیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما در قبال شهدای عزیز تمام نشدنی است و باید در هر زمان جاری و ساری باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.