کد خبر : 24452
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 9:34

عاملان حفاری غیرمجاز در ملکان به دام افتادند

عاملان حفاری غیرمجاز در ملکان به دام افتادند

 فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد ۶ نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان ملکان به دام افتادند.

سرهنگ کاظم داداشی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال گزارشات مردمی دوستداران میراث‌ فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در اراضی روستای عبدل‌آباد از توابع بخش لیلان شهرستان ملکان، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه از ادامه حفاری جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: در این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی در اراضی روستای مذکور انجام شد، ۶ نفر به عنوان عامل حفاری غیرمجاز در حین انجام عملیات، دستگیر و ابزارآلات حفاری غیرمجاز از آنان کشف و ضبط شد.

داداشی اضافه کرد: مردم استانی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم به انجام برسد.

به گزارش ایرنا، طی سال ها و ماه های اخیر حفاری های غیرمجاز و غیرقانونی در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به یکی از معضلات مهم این بخش تبدیل شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۴۰ نفر حفار در محلات قدیمی تبریز و شهرهای مراغه و ملکان و کلیبر و باسمنج، ورزقان، شبستر و هوراند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

هدف اصلی از حفاری های غیرمجاز متعدد در آذربایجان شرقی کشف اشیای عتیقه در مناطق مختلف تاریخی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.