کد خبر : 24454
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 8:32

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی: زمین لرزه منطقه مرزی خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی: زمین لرزه منطقه مرزی خسارت نداشت

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۴.۵ درجه ریشتر صبح امروز در منطقه مرزی بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان اتفاق افتاد، در مناطق مرزی استان ما خسارتی نداشت.

محمدباقر هنربر روز یکشنبه به ایرنا گفت: وقوع این زمین لرزه که ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح یکشنبه ۲۶ دی‌ماه، مناطق مرزی کشورمان را لرزاند، در شهرها و روستاهای مرزی استان آذربایجان شرقی، احساس شد.

وی افزود: این زمین لرزه در ۶ کیلومتری عمق زمین به وقوع پیوست و بلافاصله تیم های ارزیاب مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به مناطق مرزی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون خسارت جانی و مالی ناشی از وقوع این زمین لرزه در شهرها و روستاهای مرزی آذربایجان شرقی گزارش نشده و تیم ارزیاب همچنان در منطقه مستقر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: این زمین لرزه  در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر خمارلو ، ۵۳ کیلومتری کلیبر و ۶۲ کیلومتری شهر سیه رود استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.

وی گفت: فرمانداران شهرستان های مرزی جلفا، کلیبر و خداآفرین در حال رصد و ارزیابی حوزه استحفاظی شهرستان ها به ویژه مناطق روستایی هستند.

آذربایجان شرقی از ناحیه شمال، با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان (وابسته به کشور آذربایجان) به طول ۲۳۵ کیلومتر دارای خط همجواری است که مرز مشترک این استان با کشورهای فوق را رود ارس تشکیل می‌دهد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.