کد خبر : 24521
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 9:16

استفاده بهینه از چهارشنبه آخر سال نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

استفاده بهینه از چهارشنبه آخر سال نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده بهینه و بدون اتفاقات ناگوار از چهارشنبه آخر سال نیاز به فرهنگ سازی دارد.

احمد موقری روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، لزوم استفاده بهینه از سنت چهارشنبه آخر سال را ضروری خواند و افزود: در این زمینه باید هیجانات جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان به صورت منطقی و عقلانی تخلیه شود.

وی اظهار داشت: فرهنگ سنتی ایران در خصوص چهارشنبه آخر سال از مدت ها قبل با شیب تندی در حال تغییر است که در این راستا  برنامه ریزی های لازم برای فرهنگ سازی و استفاده بهینه از این سنت و نیز تخلیه منطقی هیجانات جامعه اتفاق نیفتاده است.

موقری ادامه داد: خلاء موجود در این رابطه باعث روی آوری مردم و جوانان به روش های دیگر و تخلیه هیجانی به روش های خطرناک از جمله مواد محترقه و منفجره شده که از ترقه های معمولی و کبریت های بی خطر در سال های گذشته به موضوعات و موارد خطرناک در زمان حاضر رسیده است.

وی بر لزوم جلوگیری از تهیه و خرید و فروش مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز تاکید و اضافه کرد: در این راستا باید از ظرفیت بسیج اصناف و اتحادیه های صنفی با همکاری اتاق اصناف تبریز و مشارکت سازمان صمت استفاده شود.

موقری، مشارکت و فعالیت رسانه های گروهی برای اطلاع رسانی را لازم دانست و گفت: رسانه ها با استفاده از محتواهای ارایه شده توسط نهادهای فرهنگی و امنیتی، اقدام به اجرای برنامه های آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم شهروندان کنند و با دعوت از آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال و در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از تکرار اتفاقات ناگوار سنوات قبل، به انتشار اخبار و گزارشات اثرگذار در حوزه پیشگیری از حوادث بپردازند.

در این نشست مقرر شد اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط نسبت به انجام بازرسی و نظارت دوره ای از اصنافی که در عرضه و توزیع مواد محترقه فعالیت دارند، اقدام و با نظارت و سختگیری نسبت به عرضه مواد محترقه غیر مجاز و خطرناک و اقدام برابر قانون نظام صنفی از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال ممانعت کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.