کد خبر : 24530
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فروردین 1401 - 14:04

«ماجرای آلمان» در تئاتر شهر تبریز

«ماجرای آلمان» در تئاتر شهر تبریز

نمایش «ماجرای آلمان» در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

نمایش «ماجرای آلمان» به تهیه‌کنندگی دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز و کارگردانی وحید فرشی از ۱۵ فروردین ماه در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت.

وحید فرشی، کارگردان این نمایش ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: ماجرای آلمان یکی از نمایشنامه‌های کشور ترکیه، نوشته‌ واصف اونگورن با ترجمه پری اشتری است که موضوع آن دغدغه‌ هر روز جامعه امروز ماست.

وی افزود: من با حمایت دانشگاه نبی‌اکرم (ص) و با به‌کارگیری دانشجویان رشته‌ نمایش این دانشگاه به مدت هفت ماه برای این نمایش را کار کردم چون برای تئاتر آکادمیک و تئاتری که پشتوانه‌ علمی دارد، اهمیت بسیاری قائل هستم و بدون شک دانشگاه نبی‌اکرم (ص) یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی است که با آموزش توانسته تئاتر تبریز را به سمت و سوی تئاتر درست و ریشه‌دار پیش ببرد.

فرشی که خود از فارغ‌التحصیلان نمایش دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز است، گفت: در این کار ما با ترکیبی از بازیگران با سابقه و دانشجویانی که اغلب اولین تجربه کار حرفه‌ایشان را خواهند داشت، سعی کردیم از تجربه‌ حرفه‌ای‌، انرژی و انگیزه‌ بسیار بالای دانشجویان بهره ببریم.

این کارگردان تأکید کرد: نمایش ماجرای آلمان داستان برهه‌‌ کوتاهی از زندگی یک خانواده است که بر اثر عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شوند و مردم و افراد جامعه‌ امروز ما به خوبی در این نمایش قابل مشاهده هستند.

گفتنی است، در این نمایش حسین اصل‌عبداللهی به عنوان طراح صحنه و مشاور، سامان ارمی به عنوان طراح نور، احسان رسولی به عنوان طراح پوستر، ناصر صمدی به عنوان طراح گریم، اسما رحیمی به عنوان مجری گریم، امین طایفی به عنوان دستیار کارگردان، امیرحسین مهدی‌پور به عنوان مدیر صحنه، مهدی احمدزاده، مهدی جعفریان، محمدرضا عباسی و محمدسالار قلی‌زاده به عنوان دستیاران صحنه، مهسا محمدزاده به عنوان منشی صحنه، علی سربازی به عنوان عکاس، مینا رحیمی به عنوان مسئول لباس، پرینا خسروشاهی به عنوان مشاور امور تبلیغاتی، هادی لطفی به عنوان تصویربردار و سازنده تیزر، سعید وزیری به عنوان آهنگساز و همچنین سید سجاد راثی، مهرداد نیکجو، رقیه ولیپور، حنانه پیری، نازنین قامتی، کامیار جلالی، مصطفی جباری سابق، سجاد جلالی، محمدمهدی آقامالی جابر دلسوز و محمدسالار قلی‌زاده، فرهنگ گروسی و هادی بختیاری به عنوان بازیگر، وحید فرشی را در این اثر یاری می‌کنند.

شایان ذکر است، نمایش «ماجرای آلمان» از ۱۵ فروردین ‌ماه  ۱۴۰۱ در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز، ساعت ۲۲ (بعد از افطار) به روی صحنه می‌رود و روز اول اجرا ویژه‌ هنرمندان و اهالی رسانه خواهد بود.

بلیت‌فروشی برای این نمایش از ۱۶ فروردین از سایت www.ebilit.com و گیشه تئاتر شهر تبریز انجام خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.