کد خبر : 24532
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 15:33

ترافیک اعصاب خردکن تبریز و توسعه عمودی شهر

ترافیک اعصاب خردکن تبریز و توسعه عمودی شهر

مریم جدی – کرونا در این دو سال هر چه بدی داشت به کنار اما لااقل در ایام کرونا به دلیل تعطیلی مدارس و نیمه تعطیل بودن بسیاری از مشاغل کمتر مواقعی شاهد ترافیک در شهر بودیم.

 

این روزها بعد از بازگشایی دوباره مدارس که درست از اولین هفته بعد از تعطیلات عید شروع شده است، دوباره شاهد ترافیک اعصاب خردکن در تبریز هستیم.

از ساعت ۱۱ صبح هر روز تا ساعت ۱۶ اکثر خیابانهای مرکزی تبریز شاهد ترافیک و هدر رفتن ساعتهای ارزشمند از وقت شهروندان هستند.

به نظر می رسد عدم برنامه ریزی برای ارائه سرویس مدارس و مراجعه والدین به مدارس برای رساندن و برگرداندن فرزندانشان از مدارس یکی از اصلی ترین دلایل ترافیک باشد.

اما دلیل اصلی در جای دیگری است. از سه دهه قبل که تراکم فروشی در شهرها بخصوص شهر تبریز برند و مد شد دیگر کوچه ها و خیابانهای آرام و بدون ترافیک به خاطره ها پیوست.

اکنون در اکثر کوچه های تبریز شاهد آپارتمانهای چند طبقه هستیم و بالطبع خیابانها و کوچه های شهر ظرفیت پذیرش این همه ماشین را ندارند.

تبریز متراکم ترین شهر کشور است و این مشکل و معضل بزرگی برای این شهر است و روزبروز شاهد پیچیده تر شدن موضوع خواهیم بود.

با این حال به نظر می رسد حتی توسعه ناوگان حمل نقل عمومی نیز نتواند دردی از تبریز دوا کند چون در این شهر توسعه افقی شهر جای خود را به توسعه عمودی و تولید تراکم داده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.