کد خبر : 24626
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهریور 1401 - 7:31

آنچه غافل مانده ، فرهنگ بالای تماشاگران است

آنچه غافل مانده ، فرهنگ بالای تماشاگران است

بازی تمام شده ولی هنوز منتظر هستند، روی صندلی ها نشسته و در مورد بازی و حواشی و موقعیت هایش صحبت می کنند.

می دانند که ترافیک سنگینی پیش رویشان است، همیشه همینطور بوده ولی باز هم تاخیر چندین ساعته تا نیمه های شب را به جان خریده و به تشویق و تماشای مسابقه تیم مورد علاقه شان آمده اند. بلی، آنچه غافل مانده است، فرهنگ بالای تماشاگران است.

دو بازی اخیر تراکتورسازی در تبریز، بویژه مقابل هوادار تهران و علی رغم نمایش نسبتا ضعیف و بازی راکدی که اکثرا در میان میدان بود، شاهد صحنه های زیبایی نه در میان میدان بلکه در بین هواداران بود. تماشاگرانی که تا آخرین لحظه به تشویق تیم خود نشستند.
در فصل های پیشین چندین بار اتفاقات ناخوشایندی روی داد که تحریک بازیکنان حریف و حواشی که قبل از شروع دیدار و در فضای مجازی شروع شده بود و یا با حضور برخی تماشاگرنما، احساسات تماشاگران برانگیخته و تخلفاتی روی داده بود.
ولی دیدارهای اخیر تماشاگران اثبات کردند که هواداری تراکتور جدای آن است که برخی با غلو و بزرگنمایی آن را کج جلوه می دهند.
فرهنگ بالای تماشاگران تراکتور در این دیدار با تشویق های هماهنگشان، تشویق تیم و مربی حریف و نشنیدن حتی یک شعار و ناسزا و سخن ناپسندی به رخ کشیده شد.
شاید اگر زمانی تخلفی روی داده باشد و آن را چندین برابر بزرگ کرده و تخلفات سنگینی درنظر گرفته ایم، رفتار و منش طرفداران در این دیدار نشان داد که فرهنگ اصلی پرشورهای تراکتوری به چه معناست؛ که دیدار را بدون حاشیه و مسائل غیرفوتبالی شروع کرده، در طول مسابقه به صورتی هماهنگ و زیبا در دو سوی میدان بهترین تشویق ها انجام داده و پس از پایان دیدار علی رغم نرسیدن به خواسته خود که برد و ۳ امتیاز بود، با آرامش و بدون هیچ مشکلی ورزشگاه را ترک کردند.
اگر کوچکترین تخلف های برخی و نه همه، تماشاگران و تیم را توبیخ می کند، یقیناً همچنین نمایش زیبایی از سوی تماشاگران مسبب تشویق و تشکر می باشد. ولو آن که تماشاگران نه برای تشکر بلکه برای لذت فوتبال و علاقه به تیم مورد علاقه شان حضور یافته ایند. و همین هم باعث ایجاد همچنین تشویق ها و برگزاری زیبایی از جانب آنان می شود./* مالک عباسی

آی نیوز

آنچه غافل مانده

آنچه غافل مانده

آنچه غافل مانده


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.