کد خبر : 24713
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 - 20:31
چاپ خبر چاپ خبر دیدگاه‌ها برای طبیعت حق خود را از ما خواهد گرفت بسته هستند

طبیعت حق خود را از ما خواهد گرفت

طبیعت حق خود را از ما خواهد گرفت

اگر حق طبیعت داده نشود، طبیعت حق خود را خواهد گرفت که فرونشست زمین یکی از نشانه‌های همین امر است که خطرات جدی برای طبیعت و آیندگان دارد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در مورد ضرورت تخصیص حقآبه‌های سدها و رودخانه‌ها به محیط زیست و دریاچه ارومیه، گفت: اگر حق طبیعت داده نشود، طبیعت حق خود را خواهد گرفت که فرونشست زمین یکی از نشانه‌های همین امر است که خطرات جدی برای طبیعت و آیندگان دارد.
حق طبیعت را ندهیم، طبیعت حق خود را خواهد گرفت

به گزارش آی نیوز ، علی‌اکبر علیزاده برمی صبح امروز در حاشیه بازدید هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد احیای دریاچه ارومیه از طرح‌های احیا در آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه آبخیزداری برای حفظ منابع آب بسیار ضرورت دارد، اظهار داشت: ما از این ضرورت غفلت کردیم، چراکه هرچقدر آب را به زیرزمین ببریم در حفظ منابع آب و سفره‌های زیرزمینی موفق‌تر خواهیم بود.

وی، اصلاح الگوی کشت را در کنترل و مدیریت منابع و مصارف آب بسیار موثر دانست و افزود: اگر مدیریتی در این حوزه صورت نگیرد و شاهد افزایش مصرف آب و توسعه بی‌رویه کشاورزی باشیم، مجددا با کم آبی جدی مواجه خواهیم شد. طبیعت حق دریاچه ارومیه

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه باید نخبگان، علما، مسؤولان و مردم به صورت یکدل و یک جهت در راستای صرفه‌جویی و مصرف درست آب تلاش کنیم، تصریح کرد: رسانه‌ها در کنار نقد سازنده کمک کنند تا موج مطالبه برای اقدام موثر در این حوزه شکل گیرد و مردم به سمت مصرفِ به‌اندازه و درست آب سوق یابند.

علیزاده در ادامه با تاکید بر اینکه باید راهکارهای پیشنهادی برای احیای دریاچه ارومیه، کِشت جایگزین و جلوگیری از توسعه بی‌رویه کشاورزی باید به سرعت در بهبود معیشت مردم ملموس شود، ابراز داشت: در غیر اینصورت مردم همراهی نخواهند کرد.

وی در مورد ضرورت تخصیص حقآبه‌های سدها و رودخانه‌ها به محیط زیست و دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: اگر حق طبیعت داده نشود، طبیعت حق خود را خواهد گرفت که فرونشست زمین یکی از نشانه‌های همین امر است که خطرات جدی برای طبیعت و آیندگان دارد.

 

طبیعت حق دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.