کد خبر : 2472
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 فروردین 1394 - 9:20

اکرم حضرتی: اختصاص یارانه نمایشگاهی به هنرمندان صنایع دستی

اکرم حضرتی: اختصاص یارانه نمایشگاهی به هنرمندان صنایع دستی

 رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اختصاص یارانه نمایشگاهی به هنرمندان صنایع دستی یک سرمایه گذاری بین المللی است.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر اکرم حضرتی در  حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در محوطه موزه قاجار تبریز از استاندار آذربایجان شرقی که برای افتتاح این نمایشگاه و کریدور اتصال مقبره الشعرا به موزه قاجار در این مکان تاریخی حضور یافته بود، درخواست کرد در راستای توسعه هنر آذربایجانی در سطح بین الملل و برند سازی این هنر فاخربومی، زمینه حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاههای بین المللی را فراهم سازند.
دکتر حضرتی با بیان اینکه حضور هنرمندان صنایع دستی با هنرهای دستی خود در نمایشگاه های داخلی و خارجی و بویژه در مجامع بین المللی می تواند در توسعه و رونق صنایع دستی به عنوان یک «هنر صنعت» ایفای نقش بکند، افزود: برای تحقق این امر مهم اختصاص یارانه نمایشگاهی به هنرمندان صنایع دستی امری ضروری است و موجب تشویق و تسهیل حضور این عزیزان در مجامع داخلی و خارجی می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال ضمن تشکر از مجموعه شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برپایی نمایشگاههای نوروزی صنایع دستی در محوطه های تاریخی شهر، خواستار دائمی شدن این نمایشگاه ها شد و خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز آماده است در این امر مهم و ایجاد مکان دائمی برای عرضه صنایع دستی استان علاوه بر فروشگاه مرکزی صنایع دستی، سازمان های متبوع را یاری نماید.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال از استاندار آذربایجان شرقی و مدیران شهرداری تبریز درخواست کرد،ادارت و زیرمجموعه های استانی را ملزم نمایند تا در خرید هدایا از صنایع دستی بویژه از صنایع دستی بومی خریداری و استفاده کنند.

دکتر حضرتی در عین حال با اشاره به تعدد صنایع دستی اصیل استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به واسطه وجود هنرمندان پرافتخار، چندین قلم از صنایع دستی آن از سازمان یونسکو مهر اصالت دریافت کرده است و امروز بر ما و مسئولین استانی وظیفه است سنگلاخ ها را از مسیر تولید انبوه این صنایع برداریم تا با برند سازی صنایع دستی آذربایجان، حضور خود را در مجامع جهانی به واسطه این فرهنگ و هنر پررنگ سازیم.

وی در پایان، سخت کوشی و سلیقه بارز هنرمندان صنایع دستی شهر تبریز را ستود و آمادگی کمیسیون تخصصی متبوع خود در شورای اسلامی شهر تبریز در رفع مشکلات و چالش های پیش روی هنر صنایع دستی را اعلام کرد و خاطر نشان ساخت که کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.