کد خبر : 2489
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 فروردین 1394 - 15:06

ثبت جهانی بازار تبریز، ورود گردشگران نوروزی به این مجموعه را چند برابر کرده است

ثبت جهانی بازار تبریز، ورود گردشگران نوروزی به این مجموعه را چند برابر کرده است

 شهردار تبریز گفت: بعد از ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز ورود گردشگران نوروزی به این مجموعه چند برابر شده است.

 دکتر صادق نجفی با اشاره به اینکه تعطیلی بازار تبریز در سال های گذشته موجب نارضایتی  گردشگران نوروزی می شد، گفت: بازاریان تبریز طبق روال گذشته در تعطیلات نوروز پس از یکسال کار و تلاش به تعطیلات می روند و این امر به عنوان یکی از رسوم بازار درآمده بود اما امسال بازار تبریز در عید رونق خاصی داشت. .
نجفی نجفی افزود: با ثبت جهانی این مجموعه زیبا به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهانی در سازمان یونسکو به علت معماری هنری و دارای سابقه تاریخی هزار ساله، ورود گردشگران نوروزی نیز به این مجموعه چند برابر شده است و تعطیلی این بازار در نوروز و نارضایتی گردشگران طبیعی بود .
وی تصریح کرد: در جلسات اخیر ستاد نوروزی آذربایجان شرقی که با حضور نمایندگان صنوف، بازار، فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی برگزار شد، به دنبال راهکاری برای جلب رضایت بازاریان بودیم و آنان را ترغیب کردیم در تعطیلات نوروزی حجره ها، دالان ها و کاروانسراها را باز کنند تا علاوه بر بازدید گردشگران به اقتصاد بازار نیز کمک شود.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می گوید: بازار تبریز به صورت هیئت امنایی اداره می شود و به نوعی خصوصی است و نمی توان با بخشنامه و دستورالعمل با موضوع رفتار کرد با این حال از بازاریان تبریز خواسته ایم که بخش های زیبای این بازار را در نوروز باز نگاه دارند .
آقای حق پرست می افزاید: خوشبختانه در ۲ سال اخیر با استقبال گردشگران نوروزی جمعی از بازاریان تبریز بر آن شده اند که حجره ها و مغازه های خود را باز نگه دارند .

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.