کد خبر : 2509
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 5:22

توسط مدیریت بحران شهرداری کلان شهر تبریز صورت می گیرد: رونمایی از ترجمه کتاب ارائه راهکارهای اصلی کاهش ریسک سوانح در شهرهای بزرگ

توسط مدیریت بحران شهرداری کلان شهر تبریز صورت می گیرد: رونمایی از ترجمه کتاب ارائه راهکارهای اصلی کاهش ریسک سوانح در شهرهای بزرگ

 آی نیوز:مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: به زودی توسط مدیریت بحران شهرداری کلان شهر تبریز از ترجمه کتاب ارائه راهکارهای اصلی کاهش ریسک سوانح در شهرهای بزرگ رونمایی می شود.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از مدیریت بحران شهرداری تبریز، مسعود حسن نژاد ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به رشد سریع علم و افزایش مخاطرات طبیعی و انسان ساخت  ، نیاز به ترجمه کتابهای تخصصی در زمینه کاهش ریسک سوانح روز به روز بیشتر احساس می شود و در این راستا مجموعه مدیریت بحران شهرداری تبریز اقدام به ترجمه کتابی با عنوان ارائه راهکارهای کاهش ریسک سوانح در کلان شهرها (مطالعه موردی شهر مترومانیلا در کشور فیلیپین و کاتماندو در کشور نپال) نموده است .
وی افزود : یکی از مهمترین اهدافی که باعث شد این طرح مطالعاتی به صورت یک مجموعه ترجمه و تدوین گردد، به روز و کاربردی بودن نتایج این تحقیقات در خصوص مدیریت ریسک سوانح و به خصوص خطر زلزله می باشد که به جرات می توان گفت نتایج آن می تواند در بسیاری از مناطق لرزه خیز کاربرد داشته باشد .
وی با اعلام اینکه  مطالعات زیادی در خصوص بحث مدیریت خطر زلزله در مناطق مختلف جهان و کشور ایران انجام گرفته  است ، تصریح کرد:  بسیاری از این تحقیقات تکراری و تئوریکی بوده و طرح کاربردی و اجرایی را برای پیشگیری، آمادگی و مقابله صحیح با خطر زلزله ارائه ننموده است .
حسن نژاد در ادامه گفت:  فلذا با توجه به احساس نیاز، ترجمه کتاب در دستور کار مجموعه مدیریت بحران شهرداری تبریز قرار گرفت و این مجموعه علاوه بر ترجمه این کتاب مجوزهای لازمه را از انیستیتو بین المللی مدیریت شرایط اضطراری (EMI ) اخذ نموده است.
این مقام مسئول همچنین افزود: امید است با بهره گیری از نتایج این تحقیق بتوانیم، مطالعات موثر و مفیدی را برای مناطق مختلف کشور از جمله سایر کلان شهرها انجام داده و با اجرایی نمودن این تحقیقات از خسارت های احتمالی ناشی از خطر زلزله کاسته و شهرهایی ایمن و مقاوم داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در حقیقت این کتاب می تواند چراغ راه توسعه مدیریت بحران در کلان شهرهای کشور باشد .
مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: کتاب مزبور در واقع مطالعه علمی انجام گرفته توسط انیستیتو بین المللی مدیریت شرایط اضطراری (EMI ) جهت ارائه راهکارهای مناسب برای مناطق پرخطر و آسیب پذیر است که از لحاظ خطر زلزله انجام شده است و کارشناسان مختلف از سایر کشورها و مناطق بخصوص در شهرهای بزرگ و آسیب پذیر از لحاظ خطر زلزله می توانند از نتایج این مطالعه استفاده نمایند.
وی در خاتمه گفت: در کلان شهر تبریز با توجه به وجود گسل شمال تبریز و سایر گسل های فعال و همچنین وجود مناطق آسیب پذیر بخصوص بافت های فرسوده، متخصصین سازمان ها، نهادهای دولتی، متخصصین دانشگاهی، کارشناسان بخش خصوصی و سایر علاقمندان می توانند نتایج این مطالعه را بعنوان یک الگوی مناسب در طرح ها و پروژه های خود بکار گیرند .
لازم به ذکر است کتاب ارائه راهکارهای کاهش ریسک سوانح در کلان شهرها به طور رسمی با حضور مدیران ارشد کشوری واستانی و با برگزاری همایش نیمروزه به زودی رونمایی می گردد .


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.