کد خبر : 2513
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 6:35

دکتر نجفی در نخستین جلسه سال جدید با مدیران شهرداری: تمسک به «همدلی و همزبانی» رمز پویایی و تکاپو است / رکود و ایستایی، قابل قبول نیست

دکتر نجفی در نخستین جلسه سال جدید با مدیران شهرداری: تمسک به «همدلی و همزبانی» رمز پویایی و تکاپو است / رکود و ایستایی، قابل قبول نیست

آی نیوز: شهردار تبریز با اشاره به محوریت «همدلی و همزبانی» در نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: تمسک به رهنمود رهبر معظم انقلاب، ضامن تحقق برنامه‌های مدون سال جدید، با پویایی و تکاپوی هر چه بیشتر، خواهد بود

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، در جمع معاونان، شهرداران مناطق و مدیران بخش‌های مختلف شهرداری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز زمینه‌های هماهنگی بین شهرداری و بخش‌های مختلف اجرایی، به صورت منسجم و متقابل فراهم است؛ در واقع همین باور بوده است که در یک سال اخیر، بستر ارتقای شاخص های توسعه و آبادانی شهر را در بخش‌های متعدد فراهم کرده‌است.
وی «حاکمیت صداقت» را مهم‌ترین لازمه همگرایی بین مجموعه‌های خدمت‌رسان عنوان و تاکید کرد: ارتباط وسیع و دوسویه شهرداری با مردم و دولت و همچنین قابلیت‌های خاص شهرداری در امر خدمتگزاری، در راستای بسط همدلی و همزبانی خواهد بود.
شهردار تبریز تاکید کرد: باید با توان و انگیزه هر چه تمام، برنامه‌های مدون سال جدید را آغاز کنیم؛ در این راستا، هیچ‌گونه رکود و ایستایی، قابل قبول نیست.
دکتر نجفی با بیان این که صفر تا صد برنامه های مصوب شورای اسلامی شهر، باید در مناطق، سازمان‌ها و سایر بخش‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری، عینیت داشته باشد، متذکر شد: معاونان، شهرداران مناطق و مدیران هر بخش موظف به نظارت بر حسن اجرای برنامه های پیش‌بینی شده هستند.
شهردار تبریز در ادامه، اقدامات نوروزی شهرداری را مثبت و رضایت‌بخش ارزیابی کرد و افزود: این اقدامات چه در بخش های ظاهری از قبیل خدمات و تنظیف، فضاسازی‌های محیطی و فضای سبز ،  و چه در بحث‌های محتوایی مرتبط با معرفی جایگاه و پیشینه تمدنی شهر تبریز، تاثیرگذار بود.
وی با بیان این که همین روند را باید با پشتوانه مطالعه و برنامه‌ریزی، پیگیری کنیم، تصریح کرد: بودجه ۲۸۵۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال جدید، با برخورداری از پشتوانه‌های مطالعاتی و همچنین اهتمام شورا در روند بررسی و تصویب، برنامه‌های توسعه و عمران شهری را محقق خواهد ساخت.
صادق نجفی با بیان این که شهرداری در یک سال اخیر، از کمترین میزان وام برخوردار بوده است، گفت: این در حالی است که حدود ۱۳۸ میلیارد تومان از تسهیلاتی که در سال‌های قبل توسط شهرداری تبریز اخذ شده بود، به بانک‌های ارایه‌دهنده تسهیلات برگردانده‌شده است.
شهردار تبریز در ادامه به برخی موضوعات رایج اداره شهر اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه فضای سبز باید، کاشت و توسعه گونه‌های زیبا و ماندگار گیاهی را در دستور کار خود قرار دهیم؛ در واقع این راهکار، تنها مسیر ایجاد تحول در فضای سبز شهر است.
نجفی ادامه داد: در بحث زیباسازی در یک سال اخیر، شاهد اقدامات مناسبی بوده‌ایم؛ اما این حرکت‌ها باید شبیه آن‌چه امروز در هسته مرکزی شهر صورت گرفته است، نمود بارز و چشمگیر در سطح شهر داشته باشد؛ زیبایی، باید فراتر از بحث فرعی و تشریفاتی، یک موضوع منسجم و پیوسته با عمران و توسعه شهر باشد.
وی با اشاره به پیش‌بینی برای ایجاد ۱۰ خیابان برگزیده و الگو در مناطق ۱۰ گانه گفت: شهرداری‌های مناطق ده‌گانه باید هر چه سریع‌تر خیابان برگزیده خود را مشخص کرده و برنامه‌های الگوسازی در بخش‌های مختلف آسفالت، رنگامیزی، بهسازی تابلوها و جداول و سایر جلوه‌های ظاهری خیابان، آغاز کنند.
شهردار تبریز ایجاد آسفالت باکیفیت را از مهم‌ترین اهداف شهرداری در سال جدید عنوان کرد و تاکید کرد که شهرداران مناطق با نیازسنجی‌های لازم، ایجاد آسفالت باکیفیت و یکدست را با در نظر داشتن زیرسازی‌های لازم، هر چه سریع‌‌تر پیگیری کنند.
نماینده شهرداران کشور همچنین در پایان سخنان خود، اشاره‌ای نیز به بیانیه هسته‌ای لوزان داشت.
دکتر نجفی گفت:  امروز، کشورمان حسن‌نیت خود را به جامعه جهانی نشان داده و این، فرصت ارزشمندی برای طرف مقابل است که بدون تاثیرپذیری از دخالت‌های نامربوط، وعده‌های عنوان‌شده را عملی کنند.  


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.