کد خبر : 2518
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 9:25

حمایت دبیری از کی‌روش

حمایت دبیری از کی‌روش

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با انتقاد از «اظهار نظرهای شخصی» درباره کارلوس کی‌روش، گفت: باید از کی‌روش حمایت شود نه اینکه لحظه به لحظه او را زیر سئوال ببریم.

 

شهرام دبیری در گفتگو با مهر، به اختلاف نظرها در فدراسیون فوتبال برای ماندن یا رفتن کارلوس کی‌روش پرداخت و تاکید کرد که سرمربی تیم ملی دوست دارد در ایران به کارش ادامه بدهد. مشروح گفتگوی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با خبرگزاری مهر در زیر می‌آید:

* اتفاقات چند هفته گذشته برای کارلوس کی‌روش بازتاب بسیار منفی در سطح بین المللی داشت. در نهایت موضع فدراسیون فوتبال در قبال سرمربی تیم ملی چیست؟
– شهرام دبیری: در آخرین جلسه‌ای که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشت، مقرر شد تا آقای کی‌روش به کارش در تیم ملی ادامه بدهد. اتفاقات بعد از آن و صحبت‌هایی که در روزهای گذشته صورت گرفته، اظهار نظر شخصی است چون وقتی هیات رئیسه تصمیمی را می‌گیرد فدراسیون فوتبال موظف است همان مصوبات را به سرمربی تیم ملی منتقل کند نه چیز دیگری را.

* پس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان از کی‌روش حمایت می‌کند؟
– بله. من در سفر به آلمان با کی‌روش همسفر بودم. او از برخوردهایی که شده بود، ناراحت بود. سرمربی تیم ملی گفت که در یک جلسه رسمی به او اتهام دلالی و دزدی زده‌اند. من هم گفتم هیات رئیسه از شما حمایت می‌کند. هیات رئیسه فدراسیون موافق است که کی‌روش بماند. ممکن است شرایطی برای کی‌روش داشته باشیم؛ اینکه باید به تیم‌های پایه کمک کند یا همراهی بیشتری داشته باشد ولی در مجموع موضع ما حمایت از کی‌روش است. ما موافق ادامه همکاری سرمربی تیم ملی هستیم مگر اینکه خودش نخواهد.

* آیا از صحبت با کی‌روش متوجه این موضوع شدید که خودش علاقه‌ای برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران ندارد؟
– خیر؛ به نظرم کی‌روش می‌خواهد بماند. از صحبت‌های او در هواپیما اینطور بر می‌آمد که دوست دارد با تیم ملی ایران ادامه بدهد ولی ایشان واقعا از یکسری برخوردها ناراحت بود.

* با این حساب صحبت‌های علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال درباره کی‌روش را چطور ارزیابی می‌کنید؟
– به نظرم نباید در جلسات خصوصی اظهار نظرهای شخصی شود آن هم از طرف فدراسیون فوتبال. اعضای فدراسیون فوتبال موظف هستند تا نقطه نظرات هیات رئیسه را به سرمربی تیم ملی منتقل کنند نه اظهار نظرهای شخصی را.

کارلوس کی‌روش – محمود گودرزی

* این روزها حتی از گزینه‌های جانشینی کارلوس کی‌روش هم یاد می‌شود.
– من نمی‌گویم حتما قرار است با کی‌روش به صورت تضمینی موفق شویم ولی احتمال موفقیت او در حال حاضر از هر گزینه دیگری بیشتر است. هر مربی دیگری به جای کی‌روش بیاید احتمال موفقیتش بسیار کم است.

* بعضی از بازیکنان تیم ملی ضمن حمایت از کارلوس کی‌روش، به انتقاد از امکانات تیم ملی پرداخته‌اند؛ بخصوص در زمینه کیفیت لباس‌های تیم ملی. چرا فدراسیون فوتبال هنوز با این مشکلات ابتدایی دست به گریبان است؟
– این مسائل باید مطرح و سپس بررسی شود. نمی‌دانم کیفیت لباس‌‌های تیم ملی چطور است. بازیکنان باید بگویند تا ما هم آنرا برطرف کنیم ولی مشکل اساسی ما این نیست. بحث ما در حال حاضر کی‌روش است. وقتی هیات رئیسه ماندن کی‌روش را تصویب کرده است، باید از او حمایت شود نه اینکه لحظه به لحظه او را زیر سئوال ببریم.

* قبول دارید این اختلاف نظرها در فدراسیون فوتبال به تیم ملی ضربه سنگینی خواهد زد؟
– بله این اختلافات ضربه می‌زند. حرف من این است که اگر خواستیم صحبتی کنیم در مصاحبه‌هایمان بگوییم «نظر من این است.» افرادی مثل علی کفاشیان یا علیرضا اسدی فقط باید نقطه نظرات هیات رئیسه را به کی‌روش منتقل کنند نه اینکه نظر شخصی‌شان را بگویند.

* پس باید نظر هیات رئیسه را نظر نهایی درباره وضعیت کی‌روش بدانیم؟
– بله؛ نظر هیات رئیسه نظر فدراسیون فوتبال است که باید در جلسات منتقل شود نه نظر شخصی دبیر یا رئیس. اعضای فدراسیون نباید نظر خودشان را از طرف فدراسیون به کی‌روش بگویند. هر چیزی که هیات رئیسه مصوب کرده است، باید عملی شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.