کد خبر : 256
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 7:01

یک تفاوت مراسم تنفیذ امروز با دوره های قبلی

یک تفاوت مراسم تنفیذ امروز با دوره های قبلی

مراسم تنفیذ رئیس جمهور یازدهم در حالی عصر امروز برگزار شد که بر خلاف سنت ۱۶ ساله برای اولین بار رئیس جمهور پیشین حکم تنفیذ ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت را قرائت نکرد.

آی نیوز: اگر به مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب ملت در سال های ۷۶ و ۸۴ رجوع کنید، ملاحظه خواهیم کرد که رئیس جمهور پیشین متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب که از سوی رهبر معظم انقلاب نوشته شده است را قرائت می کند، اما امسال شاهد رویداد جدیدی در مراسم تنفیذ بودیم.

یک تفاوت مراسم تنفیذ امروز با دوره های قبلی

عصر امروز محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین، حکم تنفیذ حسن روحانی رئیس جمهور یازدهم را قرائت نکرد بلکه این وظیفه بر عهده حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری گذاشته شد.

اگرچه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در سال های ۸۰ و ۸۸ هم حکم تنفیذ ریاست جمهوری، روسای جمهور را قرائت کرده است، اما سنت مرسوم در روی کار آمدن روسای جمهور جدید این بوده است که رئیس جمهور قبلی، متن حکم تنفیذ برای رئیس جمهور جدید را قرائت کند.

پیشتر در سال ۷۶ و ۸۴ به ترتیب آیت الله هاشمی رفسنجانی، حکم تنفیذ ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و خاتمی نیز حکم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را قرائت کردند و حتی در سال ۷۶ هاشمی رفسنجانی پیش از قرائت حکم تنفیذ، دقایقی را به سخنرانی پرداخت.

به گزارش مهر،احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران امروز فقط میهمان مراسم تنفیذ بود و نه تنها سخنرانی نکرد بلکه وظیفه ای برای قرائت پیام رهبر معظم انقلاب برعهده نداشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.