کد خبر : 2638
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردین 1394 - 5:42

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز: راه اندازی خط یک متروی تبریز در راس اولویت‌های شهرداری قرار دارد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز: راه اندازی خط یک متروی تبریز در راس اولویت‌های شهرداری قرار دارد

معاون حمل ونفل و ترافیک شهرداری تبریز، اعلام کرد که تمام تلاش شهرداری تبریز در جهت راه اندازی هرچه سریعتر خط اول مترو متمرکز شده است.

 

 یعقوب وحید کیا، ضمن اعلام این خبر، افزود:  نیازهای ترافیکی شهروندان، ایجاب می کند که تقویت حمل و نقل عمومی در اهم مراتب قرار گیرد و شهرداری تبریز هم، با محوریت  معاونت حمل و نقل و ترافیک،  این هدف را در راس امور خود قرار داده است.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه حمل و نقل ریلی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه  مترو در حل مسایل ترافیکی، تکمیل خط یک قطار شهری، سرعت بیشتری گرفته است و در صورت محقق شدن خرید ناوگان، تمامی فاز اول خط یک، یعنی ۷ کیلومتر اول به بهره برداری خواهد رسید.
وحیدکیا افزود: البته نظر  شهردار تبریز بر این است که تلاش کنیم تا خط یک مترو تا پایان امسال، به میدان ساعت برسد  ولی با توجه به مشکلاتی که در زمینه تملک و عملیات اجرایی در بعضی ایستگاه ها وجود دارد، این امر ممکن نخواهد بود و سازمان قطار شهری، این وعده را به سال ۹۵  می دهد.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تبریز در مورد اعتبار مورد نیاز تکمیل خط یک مترو خاطرنشان نمود: برای تکمیل خط یک پروژه قطار شهری تبریز، ۱۳۰۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تامین نیمی از آن بر عهده دولت و نیم دیگر بر عهده شهرداری است.
وحیدکیا ادامه داد: شهرداری هم حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ را در بودجه امسال تصویب نموده و با فروش اوراق مشارکت به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال، سعی در تامین اعتبار مورد نیاز برای برنامه های اجرایی سازمان قطار شهری، در سال جاری خواهد داشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.