کد خبر : 2644
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 فروردین 1394 - 6:39

تقدیر از دانشمند تبریزی در صحن علنی شورا

تقدیر از دانشمند تبریزی در صحن علنی شورا

برنده جایزه یونسکو در علوم نانو، در مراسم تقدیری که  از طرف شورای اسلامی شهرتبریز برای وی برگزار شد، این تقدیر را برای خود مایه افتخار و مباهات دانست.

  دکتر سودابه داوران در مراسم تقدیری که در جلسه امروز صبح شورای اسلامی شهر برگزار شد، با تشکر از این اقدام شورای اسلامی شهر،  تصریح کرد: از این که در شهر خودم و در زادگاه خودم، مورد تقدیر قرار می گیرم، بسیار خوشحالم و به این مسئله افتخار می کنم.
وی گفت:  من به عنوان یک شهروند تبریزی، در مراسم اهدای جایزه در یونسکو، به طور مفصل در مورد سابقه تاریخی و شان و منزلت تبریز صحبت کردم که بسیار مورد توجه حاضرین و بخصوص مدیرکل یونسکو واقع شد.
دکتر داوران ادامه داد: من در سخنانم، پیشینه تمدن و فرهنگ شهرم را برای حاضرین توضیح دادم و به اهمیت جغرافیایی و سیاسی تبریز، اشاره نمودم.
دکتر داوران، قرار گرفتن تبریزدر جاده ابریشم را یکی دیگر از مزایای این شهر شمرد و گفت:  قرار گرفتن در مسیر بزرگترین و پراهمیت ترین راه بازرگانی جهان، نشان از تاثیر تبریز در ظهور مکاتب و مدنیت منطقه دارد.
برنده جایزه یونسکو همچنین خاطرنشان کرد: مدیرکل یونسکو علاقه وافری به سفر به تبریز دارند و من امیدوارم از طرف شورای شهر و شهرداری تبریز، دعوتی از ایشان صورت گیرد تا  سفری به تبریز داشته باشند که در عین حال، این سفر، باعث شناخته شدن بیشتر تبریز هم خواهدشد.
وی در ادامه سخنان خود به تغییرات عمرانی شهر اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تغییراتی که در زمینه های عمران و زیبایی در شهر صورت گرفته، بسیار مشهود و شاخص است و به عنوان یک شهروند، شاهد جهش قابل توجه در عمران و زیبایی شهر هستم.
وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر به خاطر تلاش در راه پیشرفت و آبادانی شهر تشکر نمود و  تاکید کرد: توسعه و پیشرفت بیش از پیش تبریز، علاوه بر تقویت موقعیت فرهنگی، سبب رشد گردشگری و تقویت اقتصاد شهر می شود.
دکتر داوران در پایان سخنانش افزود: خوشحالم که در سایه توفیقات الهی، توانستم برای شهر و کشورم، افتخار کسب کنم.
گفتنی است دکتر سودابه داوران، استاد گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی تبریز، در روز ۲۱فروردین ماه طی مراسمی و به همراه یک محقق خارجی، موفق به کسب مدال «کمک به علوم و فناوری نانو» از مدیرکل یونسکو شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.