کد خبر : 265
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 7:15

تخلف یک شرکت ارتباطی در آذربایجان غربی

تخلف یک شرکت ارتباطی در آذربایجان غربی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تخلف ۱۳۴ میلیارد ریالی یک شرکت ارتباطی در استان به علت گرانفروشی در نرخ خدمات ارتباطی خبر داد.

 عبادالله اکبری ظهر شنبه در گفتگوی خبری افزود: این شرکت از پانزدهم اسفند ماه سال ۹۰ تا مرداد ماه سالجاری بدون مجوز اقدام به افزایش نرخ خدمات ارتباطی کرده که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این افزایش تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق نرخ گذاری کمیسیون تنظیم مقررات خدمات ارتباطی نرخ هر پالس ۴۴.۷ ریال تعیین گردیده است اظهار داشت: اما شرکت مذکور به استناد مصوبه شورای رقابت نرخ هر پالس را ۵۱.۰۳ ریال محاسبه کرده است.

وی گرانفروشی این شرکت را در محاسبه هزینه هر پالس به میزان ۶.۳۳ ریال عنوان کرد و افزود: طی مدت زمان سپری شده از تاریخ افزایش غیر قانونی نرخ مذکور، شرکت متخلف در انواع خدمات ارتباطی به میزان ۲۱ میلیارد و ۲۰۷ میلیون پالس گرانفروشی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: براساس استعلام صورت گرفته از معاونت حقوقی ریاست جمهوری در ۲۴ اسفند ماه سال ۹۰ شورای رقابت صرفا مجاز به تنظیم دستورالعمل قیمت گذاری کالاها و خدمات انحصاری است و تعیین قیمت، جداول تعرفه و نرخ کلیه خدمات ارتباطی بر عهده کمیسیون تنظیم مقررات می باشد.

اکبری تصریح کرد: با توجه به مغایرت افزایش نرخ مذکور با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات طی تذکرات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شرکت متخلف درخواست گردید ضمن اصلاح نرخ پالس به قیمت های قبلی وجوه اضافه اخذ شده از مشتریان را به حساب آنان برگرداند.

وی با اشاره به عدم تمکین شرکت مذکور از اجرای مصوبه کمیسون تنظیم مقررات خاطر نشان کرد: در این راستا پرونده تخلفی به ارزش ۱۳۴ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال برای این شرکت تشکیل و جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.