کد خبر : 2672
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 7:06

بازارچه امیرکبیر در انتظار پروژه الماس

بازارچه امیرکبیر در انتظار پروژه الماس

 

 

 

شهردار منطقه ۶ تبریز اعلام کرد که در صورت اتمام عملیات اجرایی پروژه الماس، واحدهای تجاری بازارچه امیرکبیر به این  مرکز منتقل خواهندشد.

 

فرهاد روشنی در گفتگو با پایگاه خبری شهریار، به پاره ای از اقدامات عمرانی منطقه در سال  گذشته اشاره نمود و گفت: در سال ۹۳، شهرداری منطقه ۶ پروژه های زیادی را طراحی و اجرا نموده که از آن جمله تعریض ضلع غربی جاده سنتو، احداث کانال بتونی ایلی سو، کتابخانه در پارک رسالت و تعدادی دیگر از طرح ها را می توان برشمرد.
 وی در مورد طرح احیا و نوسازی شهرک امام خمینی (ره) خاطرنشان نمود: در این مورد طرحی آماده کرده ایم که علاوه بر شهرک امام، شهرک شهید بهشتی را هم دربرمی گیرد. در این طرح، شهرک شهید بهشتی تبدیل به لونا پارک می شود و در شهرک امام، برج های بلند مرتبه، برای اسکان اهالی هردو شهرک احداث می گردد.
روشنی افزود: اجرای این پروژه که نیازمند مشارکت شهروندان است، به صورت یک پک کامل، چهره شهر در این منطقه را تغییر می دهد؛ چراکه لونا پارکی با مساحت ۲۷هکتار ، در موقعیت اجتماعی و فرهنگی محل، تاثیرات مثبتی خواهدداشت.
شهردار منطقه ۶ همچنین اضافه کرد: این طرح به خدمت شهردار محترم و معاونت فنی استانداری ارائه شده و مورد توجه قرار گرفته است؛ اما با توجه به هزینه بالایی که برای اجرای آن لازم است، نیاز به حضور بخش خصوصی احساس می شود.
وی در زمینه پروژه های سرمایه گذاری منطقه، تصریح کرد: منطقه ۶ به لحاظ موقعیتی که دارد، ظرفیت های بسیاری را برای سرمایه گذاری در خود جای داده است و سرمایه گذاری در این منطقه، ارزش افزوده مطلوبی را برای منطقه خواهد داشت. به عنوان نمونه، می توان به پروژه آتا سنتر اشاره کرد که حدود ۵هزار میلیارد ریال برای منطقه، آورده خواهدداشت.
فرهاد روشنی همچنین در مورد پروژه های منطقه در سال جاری گفت: تکمیل پاره ای از پروژه ها مانند کانال ایلی سو و تعریض ضلع غربی پل آجی چای، از جمله برنامه های منطقه در سال جاری است. احداث بازارچه محلی، پل عابرپیاده جاده سنتو، مسیردوچرخه از میدان راه آهن تا میدان جهاد،  و چند پارک محله ای از جمله طرح هایی است که منطقه ۶ شهرداری تبریز در سال جاری اجرا خواهد کرد.
شهردار منطقه ۶ در بخش دیگری از سخنان خود، به مشکلات موجود در بازارچه امیرکبیر شهرک امام اشاره کرد و گفت: برای انتقال این بازارچه به یک مکان مناسب، لازم است پروژه الماس واقع در شهرک تکمیل شود که با توجه به مسکوت ماندن عملیات اجرایی این پروژه، در حال حاضر زمان لازم داریم.
وی اضافه کرد:با این حال و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، شهرداری منطقه ادامه عملیات اجرایی را پیگیری نمود که خوشبختانه، منجر به آغاز دوباره کارهای عمرانی این طرح گردید. در نهایت هم قرار بر این شده که شهرداری، سهم خود از این پروژه را به اصناف بازارچه امیرکبیر اختصاص دهد و پس از تکمیل آن، واحدهای تجاری این بازارچه را به بازار الماس منتقل کند.
روشنی در پاسخ سوالی در مورد مشکلات فضاهای سبز منطقه، هرگونه ضعف پیگیری در این زمینه را رد کرد و گفت: بیشترین توسعه فضای سبز در سال گذشته در منطقه ۶ انجام گرفته است. علاوه بر آن، امسال نیز شاهد کارهای زیربنایی در حوزه فضای سبز منطقه خواهیم بود که از آن جمله می توان به ایجاد شبکه های آبرسانی قطره ای و کاشت اصولی و علمی گونه های گیاهی اشاره کرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.