کد خبر : 2688
تاریخ انتشار : جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 10:37

در پیام شهردار تبریز به مناسبت روز معمار؛ بهره‌گیری از اصول فاخر معماری، در روند شهرسازی

در پیام شهردار تبریز به مناسبت روز معمار؛ بهره‌گیری از اصول فاخر معماری، در روند شهرسازی

آی نیوز: شهردار تبریز با صدور پیامی به مناسبت سوم اردیبهشت، روز معمار این روز را گرامی داشته و بر لزوم تحقق الگوهای معماری ایرانی و اسلامی در روند شهرسازی تاکید کرد.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در این پیام خاطرنشان کرده است: سوم اردیبهشت مصادف با بزرگداشت فقیه و دانشمند بزرگ عالم اسلام شیخ بهایی، فرصت مغتنمی است تا ضرورت مطالعه  و مداقه در پیشینه‌ی فاخر معماری کشور در روند توسعه و عمران تجلی یابد.
شهردار تبریز در ادامه‌ی این پیام با اشاره به  تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق الگوهای معماری ایرانی و اسلامی در روند شهرسازی اظهار داشته است: بدون نقش‌آفرینی معماران اقدامات توسعه و عمران، چیزی جز سازه‌های سرد و بی جان نیست؛ در واقع این تلفیق «هنر و اصول مهندسی» است که به تاسی از الگوهای معماری ایرانی اسلامی، از یک المان بی جان، سازه‌ایی پویا، هویت‌دار و فاخر می‌سازد.
دکتر نجفی در پایان ضمن گرامیداشت روز معماری به فعالان این عرصه اظهار امیدواری کرده است که حرکت‌های شهرداری تبریز در حوزه‌ی عمران با در نظر داشتن اصول فاخر معماری موجبات احیای پیشینه‌ی ارزشمند شهر تبریز در حوزه‌ی توسعه و آبادانی باشد.  

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.