کد خبر : 269
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 7:50

جزئیاتی از دیدار هنرمندان با هاشمی و سیدحسن

جزئیاتی از دیدار هنرمندان با هاشمی و سیدحسن

پس از اعلام قطعی شدن معرفی «علی جنتی» به‌ عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی حسن روحانی برای کابینه دولت یازدهم، طیفی از اهالی فرهنگ و هنر دو جلسه مهم برگزار کرده‌اند. اما در این دیدارها چه سخنانی رد و بدل شد؟

به گزارش ایسنا به نقل از مثلث‌آنلاین، علاوه بر ابراز نارضایتی‌هایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی نمایان شده و بعضا به اظهارات تندی در نقد دولت «تدیبر و امید» و شخص رئیس‌جمهور منتخب نیز انجامیده، در هفته گذشته جمعی از اهالی فرهنگ و هنر دو دیدار اضطراری جداگانه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی ترتیب دادند تا علاوه بر ابراز نگرانی، از تاثیر و نفوذ احتمالی آنان کمک بگیرند.

در این دو دیدار که به فاصله یک روز در هفته‌ گذشته انجام شده، از حوزه‌ سینما و هنرهای نمایشی، چهره‌هایی چون احمدرضا درویش، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی و سیدمصطفی مختاباد، از حوزه موسیقی نیز حسام‌الدین سراج و از حوزه‌ شعر و ادبیات، چهره‌هایی چون سهیل محمودی، ساعد باقری و فاطمه راکعی در کنار سیدفرید قاسمی از پژوهشگران حوزه‌ رسانه و مطبوعات حضور داشتند.

این افراد که بیشتر در حمایت از انتخاب احمد مسجدجامعی برای این منصب دیدارهایشان را ترتیب داده بودند، ضمن ابراز نگرانی‌هایی، از سیدحسن خمینی و هاشمی رفسنجانی خواستند که با توصیه به رئیس‌جمهور منتخب، دست‌کم از او بخواهند که از میان معاونان پیشین مسجدجامعی در زمان وزارت ارشاد دولت سیدمحمد خاتمی، گزینه‌ای را برای این منظور انتخاب کند تا رضایت نسبی در قشر هنرمند و فرهیخته‌ای که به حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری اخیر پرداختند، ایجاد شود.

در این دیدارها که البته در انعکاس مطبوعاتی دیدار با هاشمی رفسنجانی، سخنان دیدارکنندگان منتشر نشده ولی اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فردی از جنس همین حوزه باشد انعکاس یافته، هنرمندان حاضر، علاوه بر نسبت فامیلی فرد در نظر گرفته شده برای این سمت، نسبت به بی‌تجربگی او در این حوزه در مواجهه با حاشیه‌هایی که به زعم آنها احتمالا از جشنواره‌ فیلم کودک پیش رو از سوی مخالفان دکتر روحانی کلید خواهد خورد، ابراز نگرانی کرده‌اند؛ چراکه به اعتقاد آنان، داشتن تجربه در حوزه سیاست خارجی و وزارت کشور، پشتوانه‌ کافی و مناسبی برای مواجهه‌ هوشمندانه و توام با شناخت با حاشیه‌های حوزه‌ فرهنگ و هنر، نیست.

در جریان این دیدارها به اهالی فرهنگ و هنر حاضر در جمع قول داده شده که نگرانی‌ها و پیشنهادهای آنان به رئیس‌جمهور منتخب منتقل شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.