کد خبر : 6344
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 - 3:30

ارائه تکنولوژی شرکت ژاپنی در زمینه تصفیه فاضلاب شهری تبریز

ارائه تکنولوژی شرکت ژاپنی در زمینه تصفیه فاضلاب شهری تبریز

با حضور معاونان شهردارتبریز و هیات مدیره شرکت ژاپنی، تکنولوژی این شرکت برای استفاده در تصفیه فاضلاب شهری تبریز، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در این جلسه که با حضورمدیرکل حوزه شهردار و معاونین فنی، عمرانی و خدمات شهری برگزار شد، مدیرعامل شرکت آساهی‌کاسه‌ای  ژاپنی، گزارش از آخرین دستاوردهای خود در زمینه تصفیه فاضلاب شهری و تزریق آب حاصل از این تصفیه به سیستم های آب آشامیدنی یا آب سالم برای کشاورزی، ارائه کرد.

هیرویوکی مائه دا، با تشریح وضعیت بحرانی آب در خاورمیانه و به ویژه در ایران، متذکر شد: این شرکت با تکیه بر تکنولوژی نوین خود،  ۲۰درصد میزان آب مصرفی در کل دنیا را تامین می کند و دوام و گارانتی تجهیزات فنی و غشاها و فیلترهای تولیدی شرکت نیز، بیش از ده سال است.

سیاوش مکانی، مدیرکل حوزه شهردار، ضمن تشکر از حضور این شرکت در تبریز، گفت: با وجودی که متولی موضوع آب در کشور و شهرما، شرکت آب و فاضلاب است، با این حال، شهرداری تبریز، از این تکنولوژی برای تامین آب مورد نیاز در پارک ها و فضاهای سبز شهری و کارهای خدماتی، استفاده می کند.

محمدحسین اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهردارتبریزهم، با بیان اینکه در ایاران و در تبریز، تکنولوژی های مختلفی در خصوص تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: با این حال تکنولوژی ارائه شده توسط این شرکت، بحثی جدید است که امیدواریم با در نظر گرفتن شرایط تبریز و تطبیق هزینه با موقعیت اقتصادی شهرداری تبریز، بتوانیم از آن بهره مند شویم.

در ادامه این جلسه، علی مدبر، معاون خدمات شهری و اجرایی شهردارتبریز، با اشاره به گستردگی زیرمجموعه این معاونت، تصریح کرد: با بررسی میزان آب مصرفی، می توان با تصفیه فاضلاب، جلوی هدررفت آب را گرفت و این امر، برای معاونت خدمات شهری فرصتی است که بتواند خدمات بیشتری را در حوزه فضای سبز و خدمات شهری، ارائه کند.

وی اضافه کرد: استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته و از جمله ژاپن در زمینه استفاده بهینه از آب و بازچرخانی آن، می تواند در راستای تحقق این اهداف، مفیدواقع شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.