کد خبر : 2729
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 4:44

تبریز آماده جشن قهرمانی/ دو بازی آسان یک بازی مهم

تبریز آماده جشن قهرمانی/ دو بازی آسان یک بازی مهم

 

 

 

 حمید رضا عرب: فتح پیکان نقطه تلاقی تراکتورسازی با جام چهاردهم است. بردی که تبریز را در آستانه رسیدن به قلعه لیگ قرار داده است.

 

به نقل از قدس آنلاین، تراکتور برای آنکه شانس‌هایش در راه قهرمانی لیگ را در هفته های پایانی همچنان بیشتر از دیگر مدعیان حفظ کند، باید پیکان را می‌برد که این مهم در ایستگاه بیست و هفتم لیگ برتر به دست آمد. تراکتورسازی را حالا می‌شود قهرمان لیگ دانست به این دلیل؛ تونی و شاگردانش هفته آینده در شهر خود میزبان همشهری شان گسترش فولاد هستند و معادلات ذهنی نشان می‌دهد، برد دوباره با تراکتورسازی است.

 حتی نمی شود لحظه ای تصورش را کرد که بازیکنان گسترش فولاد بتوانند در این بازی آن نمایش همیشگی را روی پرده لیگ آورند. هفته پیش وقتی تماشاگران تراکتورسازی به حمایت از گسترش فولاد رفتند، کاملاً واضح و روشن بود که تبریزی‌ها می‌خواهند در آستانه این داربی حساس گسترش را به لحاظ امتیازی در وضعیت مناسبی قرار دهند تا پس از شکست هفته بیست و هشتم گسترش مقابل تراکتور خطری دیگر تیم شهرشان را تهدید نکند.

 

آن حضور چشمگیر تماشاگران تبریزی در بازی گسترش فولاد مقابل صبای قم حرفهای بسیاری پشت خود داشت. اینکه گسترش باید هر آنچه را امتیاز می خواهد، در این بازی به دست آورد؛ زیرا در بازی با تراکتورهرگز نمی تواند روی یک امتیاز آن بازی هم حساب کند. گسترش در بازی هفته آینده اش، محکوم به فناست حتی اگر در موقعیت بدتری قرار داشت؛ زیرا تبریز واقعه بزرگی را پیش روی خود می‌بیند؛ قهرمانی تراکتورسازی.

 

برای مردمان آن دیار بدون تردید قهرمانی تراکتورسازی اهمیت والایی دارد و این می‌توانست به قیمت بدترشدن اوضاع گسترش هم بینجامد که البته اوضاع گسترش چندان نابسامان نیست. تراکتور که از این بازی فارغ شود، باید به تهران بیاید. دیداری با استقلال زخم خورده و درهم شکسته این روزها که قادر نیست آنچه می‌خواهد را در میدان بازی پیاده کند. دیدار حساسی است بخصوص اینکه پای تقابل آندو با آبی های پایتخت هم وسط است.

 

می شود برای تراکتور بدترین فرضیات را در این بازی داشت. اینکه به استقلال ببازد که به واسطه وضعیت کنونی آبی‌ها تصورش دشوار است. اما اگر بدترین حالت را در نظر بگیریم، تراکتورسازی همچنان شانس اول قهرمانی لیگ خواهد بود. تیم تونی درصورت باخت به استقلال با احتساب بردی که مقابل گسترش فولاد به دست می‌آورد، در امتیاز ۵۶ باقی خواهد ماند و اگر سپاهان طی این دو هفته بازی‌هایش را ببرد، درحالی که فقط یک بازی تا پایان لیگ باقی مانده، با تراکتورسازی هم امتیاز خواهد شد. امتیازی که چندان به کارش نخواهد آمد.

 

 تراکتورآن قدر وضعیت گلزنی مطلوبی دارد که اگربا سپاهان هم امتیازشود، بازهم بالاترازاین تیم قرارخواهد گرفت. تنها تهدید برای تبریزی‌ها تیم نفت تهران است که درصورت کسب دو پیروزی پی درپی با فرض باخت تراکتوربه استقلال با یک امتیاز بیشتر بالاتر از تراکتور قرار می‌گیرد. اما این بالانشینی فقط یک هفته دوام خواهد داشت؛ زیرا تونی و سربازانش فرصت بزرگی درهفته پایان دراختیاردارند.

 

مجال بازی با نفت تهران درورزشگاه یادگارامام را درذهن تداعی کنید، تعداد تماشاگران آن بازی را. آیا می‌شود شانسی برای نفت تهران قایل بود؟ آیا تراکتوراجازه می‌دهد که درتبریز و جلوی احتمالا ۷۰، ۸۰ هزارتماشاگر این تیم نفت تهران باشد که جام قهرمانی را بالای سرش می‌برد؟! یک درصد هم نمی شود روی این نتیجه حساب بازکرد.

 

تکمله: حال ممکن است تراکتورسازی درهمین تهران کار را تمام کند و استقلال را شکست دهد. کسی چه می‌داند. این نگاهی به بدترین حالت ممکن برای تراکتوربود، همچنین بهترین حالت هم ممکن است رخ دهد که این قهرمانی تبریزی‌ها را دو هفته مانده به پایان لیگ قطعی می‌کند!

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

خزر سه شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۵:۴۰

متاسفانه فدراسیون آذربایجانلیلارا ارزش قائل دئییل. تراختور تیمی نین اویونون قلعه حسن خانا سالماغ و گیریش قابیسی فاجعه و بدوی رفتارلار فدراسیوت طرفیندن تراختورچیلاری تحقیر ائلماغدیر.
بیز تهران تراختور چیلاری گرک فدراسیونی فشارا قویوب تراختورون اویونلارین آزادی یه سالاغ