کد خبر : 2825
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 5:22

گزارش شهردار تبریز به رییس جمهور؛ دستاوردهای مدیریت‌شهری‌تبریز، حاصل همدلی‌و‌همراهی شهروندان و دستگاه‌های متعدد اجرایی است

گزارش شهردار تبریز به رییس جمهور؛  دستاوردهای مدیریت‌شهری‌تبریز، حاصل همدلی‌و‌همراهی شهروندان و دستگاه‌های متعدد اجرایی است

 آی نیوز: شهردار تبریز، حرکات‌های پرشتاب عمرانی شهر تبریز را از دستاوردهای مهم همدلی و همزبانی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، شهروندان و مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی دانست.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان حضرت‌پور، در ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانسی با رییس جمهور گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهری تبریز، امروز پیگیر حرکت‌های پرشتاب عمران و توسعه است؛ این حرکت‌ها بدون مشارکت شهروندان و همدلی دستگاه‌های متعدد اجرایی میسر نبود.
دکتر نجفی خطاب به رییس‌جمهور گفت: حضور جنابعالی و هیئت محترم دولت در شهر اولین‌ها، قطعا مدیریت شهری تبریز را در پیگیری هر چه بیشتر رویکردهای عمرانی مصمم و یکدل خواهد ساخت.
شهردارتبریز پیش از برقراری ارتباط ویدیویی با رییس‌جمهور، خطاب به شهروندان مشتاق در میدان راه‌آهن،  با اشاره به دستاوردهای مهم سفر رییس‌جمهور و هیئت‌دولت به استان‌آذربایجان شرقی و شهر تبریز، خاطرنشان کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور محترم نیز در دیدار عمومی خود در ورزشگاه تختی اشاره کردند، اختصاص ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس جهت اجرای خط دوم مترو، از محورهای مهم این سفر خواهد بود؛ این میزان فاینانس، در واقع رقم بزرگی است که با حمایت، هدایت و نظارت شورا، می‌تواند در روند پیشرفت مترو بسیار اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: مقرر شده است که از مجموع دو رام خریداری‌شده برای قطار شهری تبریز، دولت برای خرید دو رام مبلغ ۴۰ میلیارد تومان کمک کند.
شهردار تبریز اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ را از دیگر دستاوردهای مثبت سفر رییس‌جمهور به شهر تبریز خواند و افزود: با اضافه شدن ۱.۵ برابر این مبلغ که در واقع سهم شهرداری است و همچنین تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، شاهد تحول و شتاب چشمگیر در حرکت‌های حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک خواهیم بود.
دکتر صادق نجفی ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته و مصوبه شورای اسلامی شهر، با خرید ۲ هزار دستگاه تاکسی و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس ساخت داخل، ناوگان عمومی شهر تبریز تقویت خواهد شد.
وی متذکر شد: این دستاوردها به همراه، حرکت‌های عمرانی شهرداری تبریز در زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل از قبیل، تقاطع‌های غیرهمسح گلپارک، پل قاری، میدان آذربایجان، آخونی و مسیر زیرزمینی گجیل تا دانشسرا، باعث حذف چراغ‌‌های قرمز متعدد و روانسازی ترافیکی شهر در رینگ‌های متعدد خواهد بود.
شهردار تبریز اظهار داشت: با اقدامات اساسی که چه در حوزه زیرساخت‌ها و چه در مورد ایجاد گونه‌های گیاهی سازگار و مقاوم در حوزه فضای سبز شهر تبریز صورت می‌گیرد، در دو سال آتی شاهد افزایش ۳ هزار هکتاری وسعت فضای سبز شهر تبریز خواهیم بود.
دکتر نجفی با اشاره به تحقق ۸۶ درصدی بودجه شهرداری تبریز در سال گذشته، افزود: سال گذشته تمام پرداختی‌های شهروندان به شهرداری به طور ۱۰۰ درصد تحقق یافت که این امر نشان‌دهنده افزایش اعتماد، همدلی و رضایت شهروندان از خدمتگزاران خود در شهرداری است.
وی یادآر شد: سال گذشته علی‌رغم کاهش ۴۸ درصدی تعداد پروانه‌های صادره، با افزایش ۷۰۰ میلیون تومانی درآمد نسبت به سال گذشته مواجه بودیم که این امر از موفقیت مدیریت شهر در  جهت‌گیری کسب درآمدهای پایدار حکایت دارد.
شهردار تبریز  با بیان این مطلب اظهار داشت: در یک سال اخیر، در کنار راهکارهای موثر اقتصادی و تزریقات منسجمی که به حوزه عمران شهری صورت گرفته است، هماهنگی و تعامل ارزنده بین شهرداری، مدیریت استان و دستگاه‌های مختلف اجرایی، موجب شد، هیچ مانعی بر مسیر حرکت‌های عمرانی شهر تبریز نباشد.
وی حمایت های کارساز شورای اسلامی شهر را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: بر این اساس، در یک سال اخیر شاهد اجرای پرشتاب و بهره‌برداری از پروژه‌هایی بودیم که اجرای پروژه‌های مشابه آن‌ها در سال‌های قبل،  به هر دلیل، از جمله نبود مدیریت منابع مالی یا فقدان پیمانکاران توانمند، کمتر از دو سه سال طول نمی‌کشید.
شهردار تبریز اظهار داشت: پروژه تقاطع غیر‌همسطح راه‌آهن باتوجه به پیچیدگی‌های زیرساختی و شبکه‌های زیرزمینی، از جمله موضوعاتی بود که طی هماهنگی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، به سرعت تحقق یافت.
دکتر نجفی با بیان این‌که این همدلی در سایر بخش‌ها و دستاوردهای عمران شهری بارز است، گفت: با تدوام جهت‌گیری‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری، در دو سه سال آتی، شاهد دگرگونی اساسی سیمای عمرانی شهر تبریز خواهیم بود.
 شهردار تبریز با اشاره به اهتمام مدیریت شهری در توسعه متوازن شهر تبریز گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، بخش مهم و حساسی از غرب تبریز، پس از سال‌ها متحول می‌شود؛ این روند با تسری به سایر محلات و مناطق، قطعا در تقویت این منطقه کم‌برخوردار موثر واقع شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.