کد خبر : 2826
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 5:33

افتتاح پروژه عظیم «شهیدان حضرت‌پور» و راه‌اندازی ۱۷ دستگاه اتوبوس دو کابین با پیام ویدیویی رییس‌جمهور

افتتاح پروژه عظیم «شهیدان حضرت‌پور» و راه‌اندازی ۱۷ دستگاه اتوبوس دو کابین با پیام ویدیویی رییس‌جمهور

همزمان با سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی، با پیام ویدیویی دکتر روحانی، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان حضرت‌پور، با حضور پرشور شهروندان تبریزی در میدان راه‌آهن افتتاح شده و همچنین ۱۷ دستگاه اتوبوس دو کابین در خط بی.‌آر.تی راه‌اندازی شد.

 رییس جمهور از طریق ویدیو  کنفرانس پس از شنیدن گزارش دکتر نجفی شهردار تبریز، پروژه تقاطع غیرهسطح شهیدان حضرت‌پور را افتتاح کرد.
پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان حضرت‌پور، در موعد برنامه‌ریزی سال گذشته، برای اجرا در مدت زمان ۲۴ ماه تعریف شده بود که با تاکید شهردار تبریز نسبت به تسریع در عملیات اجرایی آن، سازمان عمران و پیمانکار مربوطه همزمان با مراسم آغاز عملیات اجرایی، متعهد شد که حداکثر تا ۱۴ ماه آتی، پروژه را به بهره‌برداری برساند. با این حال، با شتاب عمرانی شهرداری تبریز و همت شهرداری های مناطق شش و دو، پروژه با گذشت ۱۰ ماه از آغاز، به پایان رسیده و افتتاح شد.
طول ۴۰۵ متری روگذر این تقاطع دارای هفت دهانه بصورت دو دهانه ۱۸ متری، دو دهانه ۲۲ متری و ۳ دهانه ۲۵ متری با ارتفاع مرکزی ۷.۹ متر بوده و با اتمام آن، معضل قدیمی ترافیک در این ورودی شهری، بر طرف خواهد شد.
 اعتبار صرف شده جهت این پروژه مهم عمرانی، ۱۸۰ میلیارد ریال است.
همچنین همزمان با سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی، با پیام ویدیویی دکتر روحانی، فعالیت  ۱۷ دستگاه اتوبوس دو کابین در خط بی.‌آر.تی آغاز شد.
طراحی ویژه در قسمت‌های مختلف پلکان و صندلی جهت برخورداری جانبازان و معولان، از جمله ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید به شمار می‌رود. با تزریق این تعداد اتوبوس به خط بی.آر.تی تبریز، توان خدمت‌رسانی این سامانه، ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
اعتبار صرف شده توسط شهرداری تبریز، برای این ۱۷ دستگاه اتوبوس ۱۷۰ میلیارد ریال است.
گفتنی است در آینده‌ای نزدیک، با رونمایی از ۳۷ دستگاه دیگر، اتوبوس‌های دو کابین جدید به ۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.