کد خبر : 2880
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 - 9:50

احیا و نگهداری ربع رشیدی و دوکمال تبریز مورد توجه قرار گیرد

احیا و نگهداری ربع رشیدی و دوکمال تبریز مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خواستار توجه دولت به حفظ و نگهداری بناهای تاریخی ربع رشیدی و دوکمال تبریز شد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: زمین های دو بنای تاریخی ربع رشیدی و دوکمال تبریز با اینکه موقوفی هستند اما مورد تعرض و دست اندازی افراد فرصت طلب قرار می گیرد و متاسفانه بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته در این خصوص نیز نتیجه ای به دنبال نداشته است.

امام جمعه تبریز در ادامه ی سخنان خود تصریح کرد: از آنجا که این دو بنای تاریخی میراث گران بها و با ارزش ملی نه تنها برای تبریز و آذربایجان شرقی بلکه برای کشور است، حفظ و نگهداری و مرمت آنها باید به عنوان وظیفه ای همگانی محسوب شود و بر همین اساس از دولت تدبیر و امید انتظار داریم رسیدگی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

در این دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور نیز از عزم دولت برای حفظ، مرمت و نگهداری آثار تاریخی و رسیدگی به مباحث  حقوقی مرتبط با این حوزه در کشور خبر داد.

الهام امین زاده در این دیدار خاطر نشان شد: دولت تدبیر و امید عزم خود را جهت شناخت موانع و مسائل حقوقی بویژه در بخش  آثار تاریخی جزم کرده و قصد دارد که مردم را با این حوزه ها آشنا کند تا از بروز هرگونه مشکلات حقوقی و تعرزات افراد سودجو به این میراث ملی جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.