کد خبر : 2894
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 - 6:48

تمام حرکاتهای عمرانی در تبریز با پشتوانه های علمی همراه است

تمام حرکاتهای عمرانی در تبریز با پشتوانه های علمی همراه است

 شهردار کلانشهر تبریز گفت: به یمن تفاهم نامه بین شهرداری و بخش های مختلف در تبریز هیچ حرکتی بدون پشتوانه های مطالعاتی و برنامه ریزی انجام نخواهد شد.

دکتر صادق نجفی در همایش گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی کشور اضافه کرد: در حال حاضر برای توسعه تبریز بین مدیران بدنه شهرداری و  دانشگاهیان، تعامل خوبی ایجاد شده که این موضوع می تواند تحولی اساسی را به همراه داشته باشد.
 وی ادامه داد: شهر امروزی با شهر چندین سال پیش متفاوت است و نیازهای شهر نیز طبیعتا  گسترده تر شده است.
دکتر نجفی اظهار داشت: برای اصولی تر شدن شهرسازی لازم است اطلاعات مان را به روز کنیم و برای بهبود وضع موجود برنامه ریزی اصولی داشته باشیم و این مهم را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون توسعه متوازن رقم نخورده است لذا ضرورت دارد در تمام زمینه ها ویژگی های بومی شهر را نیز در نظر داشته باشیم.
شهردار تبریز با اشاره به اثرات منفی رفتارهای سلیقه ای و گزینشی در حوزه شهرسازی بر وضعیت محیط شهری تاکید کرد: به همین دلیل انسجام ساز و کارهای قانونی در ضوابط و رویه های شهری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که پرهیز از اقدامات دستی و ایجاد بانک ها و نرم افزارهای منسجم اطلاعاتی یکی از گام های اصلی در این خصوص است.
وی تصریح کرد: با توجه به برخی رفتارهای سلیقه ای در روند شهرسازی کشور، اقداماتی وجود دارد که موجب آشفتگی و نابسامانی محیط شهری می شود، قانون شهرسازی کشور به صراحت، روند ساخت و سازهای شهر را مشخص کرده و باید این قانون سرلوحه امور شهری قرار گیرد.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با اجرای پروژه میدان بزرگ آذربایجان،بزرگترین گره ترافیکی تبریز رفع خواهد شد .
دکتر صادق نجفی با اشاره به تردد بیش از ۱۱هزار خودرو در هر ساعت از میدان آذربایجان گفت: این در صورتی است که استاندارهای ترافیکی، ۴ هزار تردد را در یک میدان مورد تاکید قرار داده است.
دکتر نجفی دلیل اصلی افزایش کیفیت و سرعت انجام تمام پروژه ها را که موجبات افزایش رضایت شهرونداان را فراهم آورده را وجود مدیریت هماهنگ شهری دانست.
وی ادامه داد: با وجود کاهش درآمد شهرداری از محل پروانه های ساختمانی تاکنون توانسته ایم به مشکلات غلبه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.