کد خبر : 2900
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1394 - 5:38

احتمال بازنگری در نرخ کرایه اتوبوس

احتمال بازنگری در نرخ کرایه اتوبوس

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از طرح و بررسی مجدد لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوسهای شرکت واحد در صحن شورا خبر داد.

 

سعید حاجی زاده اظهار کرد: فرمانداری تبریز با مطابقت دادن لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد تبریز که به تازگی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسیده بود، با بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه نباید افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بیشتر از تورم میانگین یعنی ۱۵ درصد باشد، این لایحه را برای اصلاح به شورای اسلامی شهر عودت داده است.
این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: لایحه مرجوعی به شورا به زودی در صحن علنی پارلمان محلی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت؛ ولی افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها که در این لایحه قید شده بود، با موافقت فرمانداری، برای اجرا به سازمان تاکسیرانی تبریز ابلاغ شد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های کلانشهر تبریز نباید غیرمنطقی باشد، گفت: بنده در جلسه ای که لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال جاری مطرح و تصویب شد، با افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس های شرکت واحد مخالفت کرده بودم اما با رای اکثر اعضاء، این لایحه تصویب و به فرمانداری تبریز ارسال شد اما مورد مخالفت این نهاد نیز قرار گرفت.
وی گفت: مبنای مخالفت بنده و برخی همکاران با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد، کمبود تعداد ناوگان اتوبوسرانی و عدم ارائه خدمات مطلوب به مسافران بود که با عدم موافقت فرمانداری تبریز این فرصت ایجاد شده است تا در این خصوص بازنگری جدی صورت بگیرد.
حاجی زاده افزود: حالا که فرصت بررسی مجدد افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شهری حاصل شده است، به نظر می رسد نباید این افزایش سالانه غیرمنطقی باشد.

۲۰ اردیبهشت ماه بود که با تصویب اعضای شورای شهر، نرخ کرایه تاکسی ها در تبریز ۱۵ درصد و نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد در سه نوع اتوبوس های عادی، بخش خصوصی و بی آر تی به ترتیب با ۱۷، ۲۰ و ۲۰ درصد افزایش یافت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.