کد خبر : 2913
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 خرداد 1394 - 5:20

با هدف احیای جاده ابریشم؛ پروژه ایپک‌یولی در قراملک اجرایی می‌شود

با هدف احیای جاده ابریشم؛ پروژه ایپک‌یولی در قراملک اجرایی می‌شود

 

 

 

 

 

 

 

شهردار منطقه شش تبریز از اجرای پروژه ایپک‌یولی با هدف احیای جاده ابریشم خبر داد.

 

  فرهاد روشنی در جمع مردم قراملک در مسجد صاحب الزمان، با اشاره به پیشنهاد اجرای پروژه ی ایپک یولی از سوی منطقه ۶ و موافقت شهردار تبریز، اظهار داشت: درصورت توافق با مالکان مسیر اجرای پروژه، ۳۵ متری ایپک یولی با ۳ میلیارد تومان اعتبار و تعریف کاربریهای گردشگری، تاریخی، تفریحی و سرمایه گذاری های مختلف در طول مسیر، اجرایی می شود .
شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه در سال گذشته ۲.۹ میلیارد تومان در قراملک فعالیت عمرانی صورت گرفته است گفت: درصوت همکاری و همت عمومی ساکنان این محله، میزان فعالیت های عمرانی در این منطقه می تواند به ۸ میلیارد تومان برسد .
 فرهاد روشنی، در ادامه سخنان خود با اشاره به درخواست اهالی قراملک برای تعطیلی هفته بازار این منطقه نیز گفت: درصورت موافقت اعضای شورای محله به نمایندگی از ساکنان قراملک، این هفته بازار با هماهنگی ارگان های انتظامی برچیده می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت موفق شورای فرهنگی این محله، راه اندازی شورای محله (شورا یاری) را قابل تحسین دانست و گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک تفکر واگذاری اداره امور شهر به خود مردم همه گیر و کاربردی تر شود .
وی افزود: اگر سال جاری ۳ میلیارد تومان بودجه داشته باشیم و با نظارت شورای محله به شهرداری محله بسپاریم با اعتمادی که به علاقه و همت این عزیزان داریم یقینا بیش از ۵ میلیارد کار انجام خواهد شد .
شهردار منطقه ۶ تبریز، با یادآوری نقش و اهمیت محله قراملک در طول تاریخ و جایگاه این محله در توسعه غرب تبریز، به اهمیت بازسازی کاروانسراها و حمام های قدیمی این محله برای احیای هویت قراملک اشاره کرد و گفت: به این منظور طرح مسیر “ایپک یولی” با هدف احیای جاده ابریشم اجرایی می شود .
وی ادامه داد: احیای آثار تاریخی این منطقه و جذب سرمایه گذاران و گردشگران، بیشترین سود اقتصادی و توسعه فرهنگی را ایجاد خواهد کرد .

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.