کد خبر : 2916
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 خرداد 1394 - 7:09

نقش آفرینی هنرمندان برای ایجاد فضای متفاوت، پرنشاط و با هویت در شهر

نقش آفرینی هنرمندان برای ایجاد فضای متفاوت، پرنشاط و با هویت در شهر

شهردار تبریز گفت: نقش آفرینی هنرمندان برای ایجاد فضایی متفاوت با هویت و پر نشاط در شهر مهم و اساسی است.

 

دکتر صادق نجفی در جلسه مشترک شورای سیاست گزاری و مدیران خانه هنرمندان تبریز گفت:  تنها هنرمندانه می توانند با بکار گیری استعداد و هنر خود برنامه هایی را طراحی نمایند که برای فرهنگ ، جوانان و هویت شهر اثرگذار و ماندگار باشد.
وی با اشاره به هماهنگی و همدلی ایجاد شده در بین متولیان فرهنگی شهر افزود: نقش آفرینی هنرمندان برای ایجاد فضایی متفاوت با هویت و پر نشاط در شهر و مهم و اساسی است که شهرداری و شورای شهر در این راستا علاقمند انجام کارهای بزرگی است و ما در خدمت عزیزان هنرمند هستیم تا شاهد توسعه هر چه بیشتر شهر خود باشیم.
شهردار تبریز ادامه داد: هر اتفاقی در راستای توسعه شهر بدون توجه به فرهنگ بی ریشه و ناپایدار خواهد بود و برای لذت یردن  از زندگی در شهر و ایجاد فضای با نشاط عزیزان هنرمند می توانند کارهای بزرگی را به انجام رسانند.
دکتر نجفی افزود: خوشبختانه هم سازمان فرهنگی هنری و هم بخشهای مختلف آمادگی این را دارند تا بسترسازی مناسب را در ارتقای فرهنگ شهروندی آنهم به زبان هنرانجام دهند.
وی افزود: توجه به الگوها و ساختارهای تهران خوب است و می توان با تکیه بر این الگوها و تجارب و نیز بومی سازی این ایده ها به نتیجه بخشی این حرکت ها امیدوار بود.
وی با اشاره به مباحث طرح شده در راستای همکاری مشترک بین خانه هنرمندان ایران و تبریز، ادامه داد: وظیفه شهرداری بستر سازی برای انجام چنین فعالیت هایی است و می توان با اعتنا به این اصول، زمینه انجام فعالیت هایی را در سطح شهر فراهم نمود.
دکتر نجفی، آذربایجان را واجد ویژگی هایی فرهنگی و هنری عنوان کرد که می تواند در سراسر کشور مخاطبانی داشته باشد و باعث رونق هنر در این خطه شود.
شهردار تبریز با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شهردار تبریز برای معرفی شایسته فرهنگ تبریز در خارج از مرزهای استان و کشور خاطر نشان کرد: برگزاری هفته فرهنگی تبریز در غازان گامی دیگر در راستای معرفی هنر تبریز به کشور دوست، قزاقستان بود که با استقبال گسترده از سوی  هنرمندان و شهروندان این کشور همراه بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.