کد خبر : 2924
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 خرداد 1394 - 9:29

اجرای برنامه‌های ویژه شهرداری تبریز در گرامیداشت تقارن نیمه‌خرداد و نیمه‌شعبان

اجرای برنامه‌های ویژه شهرداری تبریز در گرامیداشت تقارن نیمه‌خرداد و نیمه‌شعبان

 شهردار تبریز تمهیدات ویژه شهرداری تبریز در اجرای برنامه‌های نیمه‌خرداد و نیمه‌شعبان را تشریح کرد.

 دکتر نجفی از تمهیدات گسترده شهرداری تبریز در آستانه بزرگداشت بیست‌و‌ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد و میلاد مسعود امام عصر (عج) خبر داد و گفت: با توجه به تقارن سالگرد رویدادهای تاریخ‌ساز نیمه خرداد و نیمه شعبان، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهرداری تبریز، امسال با سبک‌و‌سیاق متفاوتی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که مجموعه برنامه‌های تدوین‌شده شهرداری تبریز،  در راستای تبیین مفهوم و محتوای مشترک انقلاب اسلامی و مکتب انتظار، مورد توجه کمیته تزئین و فضاسازی ستاد برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) خواهد بود، تصریح کرد: استفاده از بیانات و سروده‌های امام راحل در مورد امام عصر (عج) و  فلسفه انتظار در فضاسازی‌ شهری با طراحی‌های بدیع و متفاوت، از جمله اقداماتی است که شهروندان در روزهای آتی، شاهد اجرای آن در جای‌جای شهر خواهند بود.
دکتر نجفی ادامه داد: در روزهای متوالی مناسبت‌های نیمه‌خرداد، ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مرکزی شهر و محدوده‌های برگزاری مراسم‌های مختلف، پذیرای شهروندان مومن و ولایی خواهد بود.
وی از مشارکت شهرداری تبریز در برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در محوطه مسجد کبود خبر داد و افزود: علاوه بر این در برگزاری سایر مراسم‌های مرتبط با روزهای رحلت امام خمینی (ره)، سالگرد ۱۵ خرداد و نیمه شعبان نیز، شهرداری در کنار هیئت‌ها و گروه‌های مختلف مردم نهاد مذهبی حضور خواهد داشت.
دکتر نجفی به مشارکت شهرداری در اعزام کاروان پیاده جهت شرکت در مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در کنار اقدامات فرهنگی، با مشارکت در اعزام زائران حرم امام خمینی (ره)  و پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم‌های نیمه خرداد و نیمه‌شعبان، برنامه‌های ویژه‌ای را تقدیم شهروندان خواهد کرد.
شهردار تبریز قیام تاریخ‌ساز امام خمینی (ره) را نشات‌گرفته از انگیزه‌های مکتب انتظار عنوان کرد و افزود: تقارن سالروز میلاد مسعود حضرت ولی‌عصر(عج) با سالگرد ارتحال جاسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد، بیانگر مشی  مشترک انقلاب‌اسلامی با انگیزه‌های تاریخ‌ساز مهدویت و انتظار است.
وی اضافه کرد: دستاوردهای مادی و معنوی این قیام امروز، به رهبری مقام عظمای ولایت، چنان عظیم و شگفت است که از مرزهای کشورمان عبور کرده و جوانان را در جای‌جای منطقه و جهان متاثر ساخته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.