کد خبر : 2943
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 خرداد 1394 - 7:33

اجرای باکیفیت پروژه‌های عمرانی، ثمره نظارت دقیق معاونت عمرانی شهرداری است

اجرای باکیفیت پروژه‌های عمرانی، ثمره نظارت دقیق معاونت عمرانی شهرداری است

 معاون فنی  و عمرانی شهرداری تبریز، اجرای با کیفیت پروژه های عمرانی را نتیجه نظارت دقیق این معاونت بر نحوه اجرای آن ها دانست.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از معاونت فنی و عمرانی، محبوب عبداله پور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز ضمن بیان مطلب فوق و اشاره به نقش مهم معاونت فنی عمرانی ازنظر نظارتی و راهبردی در فعالیت‌های عمرانی شهر، گفت: تدوین و اجرای نظام فنی و اجرایی و زیرشاخه‌های آن، ‌گامی مؤثر درراه نظارت دقیق و ارتقای کیفیت پروژه‌های فنی و عمرانی شهرداری می‌باشد که خوشبختانه گام‌های خوبی در این راستا  آغاز ‌شده است.
عبداله پور گفت: ساختار وظیفه گرای کنونی در ارتباط کارفرما، مشاور و پیمانکار، خیل عظیمی از پروژه‌های ناتمام را در برابر ما قرار داده است. راه‌حل اساسی نیز در این مورد، دگرگونی ساختارهای پیشین و تحول اساسی در مدیریت طرح‌های عمرانی است که مجموعه شهرداری و معاونت فنی و عمرانی در تلاش هستند با استفاده از فن‌آوری‌های جدید در نظارت بر طرح‌های عمرانی و تعامل مداوم با مدیران و مهندسان مجرب، راهکارهای نوین ارائه‌شده در این حوزه را، جهت مدیریت در پروژه‌های عمرانی و نظارت بر کار پیمانکاران را بکار ببرند.
 وی در این زمینه با اشاره به سامانه آیتا و پی وب در خصوص مستندسازی پروژه‌های عمرانی شهرداری و نحوه‌ی پیگیری گردش کار صورت‌‌وضعیت پیمانکاران گفت: ساماندهی مستندات تمام پروژه‌های شهری از ردیف بودجه مصوب عمرانی شهرداری تبریز، مدیریت امور قراردادها و پروژه‌ها، مجوزهای برگزاری و اجرای مناقصات و فرآیند اجرایی پروژه‌ها، از ویژگی‌های سامانه‌ی آیتا می‌باشد که این امر از سال ۹۳ در جریان پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز قرارگرفته است.
 وی همچنین در مورد ویژگی‌های سامانه پی وب گفت: این سامانه در جهت انجام کلیه امور مربوط به تنظیم صورت‌وضعیت‌ها و نحوه‌ی پیگیری گردش کار صورت‌وضعیت پیمانکاران می‌باشد که این عوامل کنترل‌کننده، تحت سامانه «پی وب» در پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز نهادینه می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به نقش مستندسازی برای پروژه‌های عمرانی گفت: با گسترش نفوذ اینترنت در میان شهروندان، این سایت می‌تواند تمامی پروژه‌های عمرانی را از مرحله صفرتا صد در معرض تماشا و ارزیابی مردم قرار دهد.
 وی بابیان اینکه از این طریق سامانه پی وب و آیتا، مدیریت جامع و کامل بر روی نحوه پیشرفت و عملکرد پروژه ها و تمامی مراحل اجرای پروژه در هرلحظه صورت خواهد گرفت، گفت: جدی گرفتن ظرفیت پیمانکاران و نظارت دقیق بر کار آنان را با هدف واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها، در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی گفت: بحث جدی گرفتن نظارت دقیق بر کار پیمانکاران از چند منظر می‌تواند حائز اهمیت باشد؛ در وهله اول، باعث می‌شود حرکت به‌سوی کیفی سازی هر چه بیشتر پروژه‌ها از حد شعار فراتر رفته و به اجرا منجر شود.
 در چنین حالتی پیمانکاران و تولید‌کنندگان کاملاً ملزم به رعایت استانداردها خواهند شد و این باور در نزد همگان ایجاد می‌شود که کار و کالای مرغوب همیشه در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرداری قرار دارد.
عبداله پور ادامه داد: مسئله بعد شکسته شدن انحصارطلبی در اجرای پروژه‌ها و ایجاد انگیزه برای شرکت‌هایی می‌باشد که توانایی انجام فعالیت عمرانی رادارند، اما تاکنون کمتر به کار گرفته‌شده‌اند.
عبداله پور گفت: در سایه تحقق این امر، رقابت در بین شرکت‌های پیمانکار ایجاد می شود و از این طریق کیفیت‌ها افزایش و هزینه‌ها کاهش پیدا خواهند کرد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اظهار کرد: نظارت بر پروژه‌ها به‌صورت هوشمندانه و مستمر صورت خواهد گرفت و در طول سال به‌طور مداوم پیگیری خواهد شد.
 وی گفت: درواقع تمام دست اندرکاران پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز باید از طریق همین سامانه‌ها،  در جریان خواسته‌های معاونت فنی و عمرانی بگیرند و استانداردهای لازم را، طبق اصول رعایت کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.