کد خبر : 2986
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 خرداد 1394 - 8:28

پنج واگن قطار شهری، در راه تبریز / چهره خاوران در آستانه تحول اساسی است

پنج واگن قطار شهری، در راه تبریز / چهره خاوران در آستانه تحول اساسی است

شهردار تبریز گفت: انتقال یک رام قطار شهری تبریز، روز گذشته از بندرعباس به سمت تبریز آغاز شده است.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه مجتمع فرهنگی و ورزشی شهرک خاوران، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: انتقال یک رام از  قطار شهری تبریز، شامل پنج واگن، روز گذشته از بندرعباس به سمت تبریز آغاز شده است.
وی افزود: علاوه‌بر پنج واگنی که به زودی به قطار شهری ملحق می‌شود، اواسط مردادماه نیز شاهد ورود سه رام، معادل ۱۵ واگن خواهیم بود؛ تا به این ترتیب در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز حرکت مترو باشیم.
شهردار تبریز، در ادامه با اشاره به چالش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، از عزم شهرداری تبریز برای نقش‌آفرینی در این حوزه‌ها خبر داد.
دکتر نجفی اظهار داشت: امروز، چالش‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، از نتایج کمبودهایی است که چه در حوزه زیرساخت ها و چه در موضوعات محتوایی، گریبان‌گیر قشرهای مختلف جامعه است.
وی ادامه داد: بر این اساس، مصمم هستیم تا بخش مهمی از رویکردهای عمرانی شهر را معطوف تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی کنیم.
دکتر نجفی تصریح کرد: در این راستا، توسعه برنامه‌های آموزشی در فرهنگسراها، مشارکت مداوم با بخش‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و فعال‌سازی خانه‌های سلامت، مورد توجه شهرداری تبریز بوده است.
وی ادامه داد: توجه شهرداری تبریز به حوزه ورزش، در هر دو بخش ورزش قهرمانی و ورزش همگانی، به موزات هم پیش می‌رود.
شهردار تبریز در ادامه با گرامیداشت ۲۴ خرداد، دومین سالگرد برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر، گفت: خرسندیم که از رهگذر این انتخابات، اعضای دلسوز و توانمندی انتخاب شدند و با هدایت، نظارت و حمایت کارساز خود، حرکت شهر را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دادند.
دکتر نجفی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته و با در نظر داشتن معیارهای مختلف اقلیمی و برنامه‌های اجرایی شهر، بهترین روند توسعه کلان‌شهر تبریز باید در سمت‌وسوی جنوبی پگیری شود.
وی با اشاره به وضعیت توسعه منطقه خاوران اظهار داشت:  با همکاری و تعامل تنگاتنگ بین دستگاه‌های مختلف اجرایی، زمینه تقویت زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف آب، گاز و برق در حال پیگیری است؛ به این ترتیب، چهره این منطقه تا یک سال آتی، در آستانه دگرگونی اساسی واقع خواهد شد.
شهردار تبریز، توسعه و تجهیز راه‌های مواصلاتی را از ضروریات تحول خاوران عنوان کرد.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۵ غواص شهید عملیات کربلای چهار، گفت: در آستانه تشییع پیکرهای مطهر این عزیزان، نامگذاری مسیر اتوبان پیامبر اعظم (ص) به میدان بسیج، به نام «غواصان شهید»، نشانگر همگامی حرکت‌ها عمرانی با مشی ارزشی و جهادی خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.