کد خبر : 2988
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 - 4:57

کارخانه زباله سوز سازگار با محیط زیست در تبریز احداث می شود

کارخانه زباله سوز سازگار با محیط زیست در تبریز احداث می شود

هئیت سرمایه گذاری فرانسوی در دیدار با شهردار تبریز برای احداث کارخانه زباله سوز در تبریز اعلام آمادگی کردند.

 

به گزارش آی نیوز، شهردار تبریز در دیدار با ژان فرانسوا براوو مدیر صادرات خاورمیانه و محیط زیست شرکت cnim فرانسه و محمد پرکار مدیرعامل کالسانا و شریک تجاری شرکت کئنیم فرانسه گفت: شهرداری تبریز در راستای تبدیل این شهر به یک شهر مدرن، پاک و سبز، از سرمایه گذاری در تمامی زمینه های مرتبط با شهر استقبال می کند
شهردار تبریز با اشاره به اینکه مدیریت شهری تبریز تمامی سعی و تلاش خود را در زمینه بهداشت، پاکیزگی و سلامت شهر و شهروندان به کار می بندد گفت: احداث کارخانه زباله سوز و استحصال برق از زباله می تواند علاوه بر اینکه از دفن زباله تبریز و شهرهای پیرامون مانند آذرشهر، اسکو و سردرود جلوگیری کند می تواند در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.
دکتر صادق نجفی با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای عقد قرارداد برای احداث کارخانه زباله سوز در این شهر اظهار داشت: استفاده از توانمندی های بخش خصوصی در توسعه شهری تبریز و ورود تکنولوژیهای روز برای رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی همواره مورد توجه مدیریت کلان شهر تبریز می باشد.
شهردار تبریز در این دیدار دستور عقد قرارداد اولیه بر اساس زمان بندی های لازم را صادر کرد و مقرر شد بعد از عقد قرارداد اولیه و بازدید از یکی از کارخانه های زباله سوز این شرکت قرارداد احداث کارخانه در تبریز نهایی شود.
همچنین در این دیدار محمد پرکار از اعضای هئیت سرمایه گذاری فرانسوی در خصوص این کارخانه اظهار داشت: تکنولوژی به کار رفته در کارخانه سوخت زباله تکنولوژی پاک و سازگار با طبیعت می باشد به طوری که می توان این کارخانه را در شهر نیز راه اندازی نمود.
وی با اشاره به اینکه شرکت cnim جز بهترین و پیشروترین گروه های کارخانه ای سوخت زباله در جهان و بخصوص اروپا می باشد گفت: این شرکت در اکثر شهرهای اروپایی کارخانه سوخت زباله را احداث کرده است، مزیت اصلی این شرکت تکنولوژی خاص آن در تبدیل دود حاصل از سوخت زباله به هوای تمیز در حد ۹۷ درصد می باشد که به این ترتیب ساخت کارخانه در درون شهر نیز امکان پذیر بوده و با این کار می توان از میزان هزینه های حمل و نقل کاست.
مدیر عامل شرکت کالنسا و شریک تجاری شرکت cnim با اشاره به اینکه این شرکت در باکو نیز کارخانه سوخت زباله  طراحی و احداث نموده گفت: کارخانه زباله سوز باکو روزانه ۱۵۰۰ تن زباله می سوزاند و از سوزاندن این حجم زباله ۴۰ مگاوات برق تولید می کند که ۶ مگاوات آن به مصرف کارخانه رسیده و بقیه به فروش می رسد.
محمد پرکار افزود: احداث کارخانه زباله سوز در تبریز به سه سال زمان نیاز دارد که یک سال آن مختص طراحی نقشه ها ، اخذ مجوزها و طراحی خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.