کد خبر : 2995
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 - 8:36

قزوین آماده استفاده از تجارب شهرداری تبریز است

قزوین آماده استفاده از تجارب شهرداری تبریز است

 

 

 

 شهردار قزوین بازدید از پروژه های عمرانی شهر تبریز در قالب چند کارگروه را خواستارشد و گفت: قزوین آماده استفاده از تجارب مدیران شهری تبریز است.

 

به گزارش آی نیوز، مسعود نصرتی در جلسه دیدار شهردار تبریز با جمعی از مسئولان شهری استان قزوین افزود: در صورت حمایت از سرمایه گذاران قزوین جایگاه خود را در میان دیگر شهرهای توسعه یافته بیش از پیش خواهد یافت.
وی همچنین از شهردار تبریز خواست تا در بازدیدهای امروز شاهد چگونگی احیا دربهای تاریخی تبریز، شیوه ی برخورد با پیمانکاران، بازارهای اقتصادی تبریز، نحوه کاهش پروانه ساختمانی و افزایش تراکم آنها باشند.
شهردار قزوین گفت: قزوین به واسطه داشتن ویژگی‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و علمی مقصد تعاملات بین‌المللی در سال‌های گذشته شده است .
 مسعود نصرتی اظهار کرد: قزوین ۹ هزار و ۳۰۰ سال قدمت و یک‌هزار و ۷۳۰ سال سابقه شهرنشینی دارد و همواره از تأثیرگذارترین شهرهای ایران در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده است.
نصرتی اضافه کرد: این شهر ۴۰۰ سال پیش به مدت ۵۴ سال پایتخت ایران در دوره صفوی و از تأثیرگذارترین شهرها در مسیر جاده ابریشم بوده است که در سپتامبر ۲۰۱۶ میزبان ۲۰۰ شهر در مسیر خاکی و آبی شهرهای جاده ابریشم می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به آثار تاریخی و طبیعی موجود در شهر قزوین، گردشگری و اقتصاد از شاخص‌ترین اولویت‌های این شهر به شمار می‌رود که باید برای توسعه آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین قزوین از نظر صنعت و کشاورزی از قطب‌های اصلی ایران محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه با وجود دانشگاه‌های متعدد و ۱۳۰ هزار دانشجو، جزو قطب‌های علمی کشور و منطقه است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: تمام این موارد در کنار یکدیگر سبب شده است تا قزوین مقصد تعاملات بین‌المللی در سال‌های گذشته قرار گیرد و از طریق سازمان ملل به عنوان مقر مجمع جهانی شهرهای اسلامی با ۳۵۰ شهر انتخاب شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.