کد خبر : 30032
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 14:32

نقش پل کلانتری در خشک‌شدن دریاچه ارومیه تایید شد

نقش پل کلانتری در خشک‌شدن دریاچه ارومیه تایید شد

نماینده تبریز گزارش سخنگوی سازمان فضایی درباره نقش پل شهید کلانتری در خشک‌شدن دریاچه ارومیه را تایید کرد

روح الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس: ساخت پل دریاچه ارومیه بر حال و روز این دریاچه بی‌تاثیر نبوده و حرف‌های سازمان فضایی درست است

قرار بوده که پل رو طوری بسازند که جریان آب دچار مشکل نشود و الان هم ایده‌هایی وجود دارد که دریچه‌هایی برای پل تعبیه کنند تا آب جریان پیدا کند

سخنگوی سازمان فضایی ایران دیروز در توییتی نوشته بود ساخت پل کلانتری نقش بسزایی در خشک شدن  داشته است.

روح‌الله متفکرآزاد دکترای تخصصی رشته زیست‌شناسی از دانشگاه کانازاوای ژاپن دارد

پل شهید کلانتری

روح الله متفکرآزاد نماینده مجلس در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال دریاچه ارومیه چه زمانی دوباره پرآب می شود؟ گفت: ظرف ۴-۵ سال آینده می توانید در دریاچه ارومیه شنا کنید!

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که انجام تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه کار سیاسی نیست و ما صرفا درباره عملکرد این ستاد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

روح‌الله متفکر آزاد با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه از دولت قبل یعنی از سال ۹۴ شروع به کار کرد و قرار بود به تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه رسیدگی کند که علیرغم انجام هزینه‌های زیاد خروجی جدی نداشت.

وی افزود: ما در عین حال که قدردان زحمات صورت گرفته هستیم اما حرفمان این است که بررسی گذشته فرا روی آینده ما است که بدانیم چه اتفاقی قرار است رخ دهد. از دولت هم می‌خواهیم که در کنار تفحص برای رساندن حداقل آب به دریاچه همت کنند.

اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد احیای دریاچه ارومیه روز پنجشنبه اول دیماه از این دریاچه بازدید کردند. نمایندگان عضو هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله روح‌الله متفکرآزاد و سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، علی علیزاده نماینده مردم مراغه، جعفر راستی نماینده مردم شبستر، سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه، سمیه رفیعی نماینده‌ مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و علی اکبر علیزاده نماینده مردم برمه و دامغان در این بازدید حضور داشتند.
مجلس شورای اسلامی هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ستاد احیای دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه احیای دریاچه ارومیه عطا داداشی نماینده مردم تبریز در مجلس روح الله متفکر آزاد انتقال آب از تونل کانی سیب


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

MEHDI شنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

ملت ۲۰ ساله معترضه. اما مسئولان خود را به خواب خرگوشی زده بودند. حالا که داره کار از کار میگذره دارن زبان باز می کنند