کد خبر : 3019
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 - 7:16

عملی‌سازی الگوهای دانش‌بنیان، رویکرد مهم شهرداری در پیگیری حرکت‌های اجرایی

عملی‌سازی الگوهای دانش‌بنیان، رویکرد مهم شهرداری در پیگیری حرکت‌های اجرایی

 دکتر صادق نجفی از عزم شهرداری تبریز برای پیوند حرکت‌های اجرایی و پژوهشی خبر داد و گفت: به این منظور، شهرداری تبریز، در یک سال اخیر، تفاهم‌نامه‌های تخصصی متعددی،  با دانشگاه‌های معتبر کشور، منعقد کرده است.

 

شهردار تبریز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه هنر اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: حرکت‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از قبیل شهرسازی، معماری، زیباسازی و محیط زیست شهری، تنها زمانی ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود که از پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی لازم برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: همراهی پروژه‌های مختلف شهریبا مزیت‌های دانشگاهی و کارشناسی، موجب خواهد شد بودجه به صورت عاقلانه و هدفمند، صرف شود؛ از این رو توسعه همکاری های دانشگاهی را در راستای صرف منطقی منابع و امکانات ضروری می‌دانیم.
شهردار تبریز اظهار داشت: وظایف گسترده ویژه شهرداری‌ها به گونه‌ای است که در بیشتر مواقع، عامل «تجربه» از عامل «علم» پیش می‌افتد؛ از این رو ایجاد تعادل در این ساز و کار، نیازمند عملی‌سازی الگوهای دانش‌بنیان است.
دکتر نجفی متذکر شد: در این راستا، مرکز پژوهش‌های شهرداری تبریز، ماموریت‌های ویژه ای را عهده‌دار شده و تمام تلاش خود را برای منطبق‌ساختن اقدامات مختلف حوزه مدیریت شهری با الگوهای علمی پیگیری می‌کند.
وی امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه هنر اسلامی را اقدامی کارساز و ضروری در همین راستا، توصیف کرد و افزود: تجربه، تخصص و نگرش علمی اساتید و دانشجویان این دانشگاه به مفاهیم شهری، قطعا با اجرای برنامه‌های مدون و منسجم، می‌تواند در خدمت ارتقای کیفیت اداره‌شهر شود.
دکتر محمد کی‌نژا، رییس دانشگاه هنر نیز در این مراسم، تاکید کرد: علمی‌سازی مسایل اجرایی و حضور موثر دانشگاه در فضای اجرایی شهر، بی‌شک ضامن منافع هر دو طرف خواهد بود.
کی‌نژاد اظهار داشت: همکاری شهرداری به عنوان یک مجموعه فعال اجرایی با دانشگاه هنر اسلامی به عنوان مرکزی که مفهوم هنر را از بعد متعالی آن مورد توجه قرار می‌دهد، نویدبخش هر دو حوزه علم و عمل خواهد بود.
وی با تقدیر از اهتمام شهرداری تبریز در موضوع خانه‌های قدیمی، افزود: آثار فاخر معماری تاریخی در شهر، همواره، ذوق گردشگران را معطوف خود کرده است؛ بنابراین این مزیت، با همکاری مشترک دو طرف، می‌تواند در روند شهرسازی و معماری تداوم یابد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.