کد خبر : 3026
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 خرداد 1394 - 10:35

شفاف‌سازی، رکن مهم حرکت‌های شهرداری است

شفاف‌سازی، رکن مهم حرکت‌های شهرداری است

 آی نیوز: شهردار تبریز گفت: شفاف‌سازی رکن مهم حرکت‌های شهرداری بوده و  در برنامه و بودجه نیز اعمال شده‌است؛  نتیجه‌ این رکن مهم، این است که همه موارد تحت مقررات و ضابطه ، پیگیری می‌شود.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی صبح امروز، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: روند هزینه و درآمد شهرداری در بخش های مختلف به صورت آنلاین، در اختیار عزیزان شورای اسلامی شهر است؛ این امر، امکان پیگیری هر گونه خطا را میسر ساخته و قطعا از اسباب مهم نظارت شورا و تداوم حرکت‌های اجرایی شهرداری خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها گفت: با شرایطی که امروز در رابطه با مسایل شهرداری‌ها مطرح و جاری است، در سال‌های آتی، اقتصاد شهرداری‌‌ها به خصوص در کلان‌شهرها با چالش جدی مواجه است؛ به عنوان مثال دولت چند سال است که عوارض نوسازی شهرداری‌ها را افزایش نداده و شوراها نیز عوارض مشاغل را افزایش نداده است. مگر جز این است که این عوارض، جزوی از درآمدهای مهم و پایدار شهر محسوب می‌شود؟
شهردار تبریز تصریح کرد: سال ۹۱ شهرداری، درصدد اصلاح عوارض نوسازی برآمد، اما نه تنها چنین اصلاحی صورت نگرفت، بلکه برنامه قدیمی عوارض نوسازی نیز به هم خورد؛ به طوری که تعداد فیش‌های عوارض نوسازی از ۴۶۰ هزار به ۲۲۰ هزار فیش کاهش یافت.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر در گذشته،  ممیزی نشده و بر این اساس، بسیاری برنامه‌ریزی‌ها روند منسجمی نداشته است.
وی به اعضای شورای اسلامی شهر، اطمینان داد که  برنامه‌های  مدون تصویب‌شده، از زمان‌بندی درج‌شده عقب نخواهد یافت.
شهردار تبریز اضافه کرد: امروز، بیش از ۱۲ هزار نفر در مجموعه شهرداری تبریز مشغول به کار هستند؛ با این حال، همه‌روزه صدها درخواست اشتغال از سوی برخی اعضای شورا به شهرداری ارجاع داده می‌شود.
دکتر نجفی با بیان این که شهرداری ماهانه چندین میلیارد بابت برخی مزایا به بعضی کارکنان پرداخت می‌کند، اظهار داشت: آیا می‌توان برخی مزیای غیراصولی و بی‌رویه را طوری اصلاح کرد که هر فرد به تناسب خدمت واقعی‌ی که دارد، از امتیاز لازم برخوردار شود؟ آیا شورا از این قبیل اقدامات اصلاحی حمایت خواهد کرد؟
وی یادآور شد: با افزایش ۲۰ درصدی سالانه، حقوق کارکنان شهرداری، از ماهانه ۲۵ میلیارد تومان در سال گذشته به ۳۳ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.
شهرداری تبریز در عین حال تاکید کرد: معتقدم معضلات اقتصادی شهرداری‌ها، با توجه به انعطاف‌ ذاتی در این مجموعه، با همدلی و هماهنگی بخش‌های مختلف مدیریت شهری، قابل رفع است.
دکتر نجفی با تاکید بر این‌که اقدامات شهرداری، در بستر برنامه مصوب شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود، گفت:  سال گذشته، شهرداری، حدود ۹۰ میلیارد تومان از بانک شهر،  تسهیلات بانکی اخذ، و در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، توزیع کرده است؛ این در حالی است که در سال ۹۱، ۳۸۰ میلیارد تومان وام بانکی و اوراق مشارکت از سوی شهرداری، اخذ شده بود.
وی تاکید کرد: خود را در مقابل تعهدات گذشته، پاسخگو می دانیم و بر این اساس، روند بازپرداخت وام‌های اخذشده را بدون تاخیر و تعلل، پیگیری می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.