کد خبر : 30371
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 - 20:49

تراکتور استقلال را برد و نیم فصل تمام شد

تراکتور استقلال را برد و نیم فصل تمام شد

آخرین بازی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال با پیروزی خانگی تراکتور مقابل استقلال به پایان رسید.

به گزارش آی نیوز ، پرونده نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با برتری خانگی تراکتور برابر استقلال بسته شد و این تیم در روزی که محمد عباس‌زاده آقای گل خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت با درخشش وینگر ارومیه‌ای خود به یک پیروزی بزرگ دست یافت.

در این دیدار که با تاخیر ۲۴ ساعته به دلیل بارش برف در تبریز از ساعت ۱۴ امروز (جمعه) در ورزشگاه بنیان دیزل این شهر برگزار شد، تراکتور توانست با بریس محمد قنبری ۲ بر صفر برابر استقلال به پیروزی رسیده و پس از مدت‌ها حریف تهرانی خود را شکست داد.

شاگردان پاکو خمز بازی را هجومی آغاز کردند و در دقایق ابتدایی حریف را به عقب رانده و به دنبال زدن گل زودهنگام بودند که البته یک بار نیز تا آستانه آن پیش رفتند و روی ارسال عرضی محمد قنبری به دهانه دروازه رضا اسدی فقط یک گام کم آورد و سیوا توپ را دور کرد.

تراکتوری‌ها که عطش زیادی برای گلزنی داشتند در دقیقه ۳۷ بالاخره به خواسته خود رسیده و پیش افتادند، گل جنجالی به نفع میزبان که ابتدا توسط کمک داور آفساید اعلام شد اما پس از اعتراض بازیکنان تراکتور و مشورت داور با کمک خود، قاضی میدان با اعلام گل وسط زمین را نشان داد.

محمد قنبری وینگر ارومیه‌ای پرشورها که با نفوذهایش مدافعان استقلال را کلافه کرده بود، با حرکت عمقی در سمت راست دفاعی حریف و شوت پای چپ خود که توپ را به زاویه مخالف دروازه حریف زد، این گل را به ثبت رسانید.

در لحظات پایانی نیمه اول نیز بازیکنان تراکتور دو بار موقعیت داشتند تا اختلاف را به دو گل افزایش بدهند اما بازیکنان این تیم در مقابل دروازه استقلال فرصت‌سوزی کرده و از گلزنی باز ماندند.

نیمه دوم اما درحالی شروع شد که استقلال برای جبران نتیجه به میدان آمده بود و در همان دقایق نخست می‌توانست به گل تساوی برسد اما ضربه یامگا از زاویه بسته را محمدرضا اخباری با واکنش خود به کرنر فرستاد.

بلافاصله ضربه کرنر استقلالی‌ها به ضدحمله برق‌آسا برای تراکتوری‌ها تبدیل شد و ریکاردو آلوز توپ را در نزدیکی محوطه جریمه حریف به قنبری سپرد که او با یک حرکت سر توپ و بغل پای دقیق موفق شد دروازه میهمان را برای دومین بار باز کرده و دبل کند.

پس از این گل که در دقیقه ۵۳ به ثمر رسید، شاگردان ریکاردو ساپینتو سعی در زدن گل و بازگشت به بازی داشتند که با عملکرد عالی تراکتوری‌ها پشت سد دفاعی و دروازه‌بان آماده این تیم ماندند.

محمدرضا اخباری که بازوبند کاپیتانی تراکتور را بر دست داشت، در این دیدار روز درخشانی را سپری کرد و در چند صحنه با سیوهای خوب خود از فروپاشی دروازه تیمش جلوگیری کرد تا با ثبت کلین‌شیت نقش پررنگی را در این برد ایفا کند.

بدین ترتیب، آخرین بازی نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال با پیروزی ۲ بر صفر تراکتور مقابل استقلال به پایان رسید و سرخ‌پوشان دیار آذربایجان با ۲۲ امتیاز به کار خود در دور رفت پایان دادند. در سمت دیگر اما آبی‌های پایتخت ۲۷ امتیازی مانده و به رده چهارم سقوط کردند.

افزودنی است، دو تیم تراکتور و استقلال پنجشنبه هفته آینده در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی یک بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار به میزبانی پایتخت‌نشینان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

گروه داوری: سید وحید کاظمی / کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – دانیال باشنده ؛ داور چهارم: سعاد وفابیشه / ناظر: مسعود مرادی

اخطارها: رضا اسدی (۱۳)، ریکاردو آلوز (۵۵) و گوستاوو (۸۶) از استقلال و کوین یامگا (۶۵) و روزبه چشمی (۷۰) از استقلال

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سیدمحمد حسینی (۸۴- آرش قادری)، پوریا آریا کیا (۸۴- ابوالفضل رزاق‌پور)، محمد آقاجان‌پور، صفا هادی، گوستاوو (۸۸- بهزاد سلامی)، ریکاردو آلوز، محمدرضا عباسی (۷۶- کاوه رضایی)، محمد قنبری و رضا اسدی.
سرمربی: پاکو خمس

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، صالح حردانی (۵۸- رضا میرزایی)، روزبه چشمی (۷۲- سعید مهری)، زبیر نیک‌نفس (۴۶- پیمان بابایی)، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، محمد محبی (۲۵- ارسلان مطهری) و مهدی قایدی (۷۲- آرمان رمضانی).
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

انتهای پیام/

تراکتور استقلال را برد

تراکتور استقلال را برد 

تراکتور استقلال را برد

تراکتور استقلال را برد


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.