کد خبر : 30390
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 14:11

استقبال شهروندان از سیستم محلول‌پاش معاونت خدمات شهری شهرداری برف

استقبال شهروندان از سیستم محلول‌پاش معاونت خدمات شهری شهرداری برف

پس از چشم انتظاری شهروندان تبریزی، بالاخره شهر سپید پوش شد و شهرداری تبریز نیز از ساعات اولیه بارش برف با برنامه‌های اتخاذ شده نظیر حذف نمک پاشی و آماده باش بودن نیروهای خدمات شهری، تمام قد در کنار شهروندان تبریزی بود.

آناهیتا رحیمی: سوز سرمای زمستان که فرا می رسد، مردم چشم انتظار بارش رحمت الهی هستند تا فصل زمستان برای آنان بیشتر تداعی شود. شهروندان تبریزی نیز پس از آلودگی مکرر هوا و خانه نشین شدن دانش آموزان، در آرزوی بارش دانه های سپید برف بودند تا بلکه قدری، رنگ تیره و تار آسمان به برکت بارش رحمت الهی روشن تر شود.

به گزارش آی نیوز بالاخره پس از چشم انتظاری دراز مدت شهروندان تبریزی، دانه های سپید برف بر زمین نشست و شهر رخت سپید زمستانی بر تن کرد. همان روز بود که مردم از شوق باریدن برف در خانه نماندند و برای ثبت چند فریم عکس یادگاری به همراه خانواده به پارک ها و بوستان ها سری زدند تا یک روز دل انگیز زمستانی را تجربه کنند.

اما گذشته از بارش رحمت الهی و هیجان مردم برای بارش برف، طرح های جدید خدمات شهری شهرداری و صیانت از محیط زیست برای مردم بیشتر از گذشته مهم تلقی می شود چرا که استفاده از نمک پاشی به هنگام بارش برف، علاوه بر اینکه چهره نازیبایی به شهر می بخشد، مضرات دیگری نظیر نابودی محیط زیست، تخریب فضای سبز و منابع آبی را نیز به دنبال دارد و این موجب نارضایتی شهروندان به هنگام بارش برف در فصل زمستان می شود.

اگر به زمستان سال گذشته بازگردیم استفاده از ۵۰ هزار تن نمک در سطح شهر، اقدامی بود که در دوره مدیریت شهری سابق انجام یافته بود، یعنی با احتساب جمعیت دو میلیونی برای شهر تبریز سهم هر شهروند تبریزی چیزی حدود ۲۵ کیلوگرم نمک بوده است که طبق گفته یعقوب هوشیار، شهردار تبریز برای نخستین بار در سال جاری نمک پاشی های زمستانه حذف و اجرای شیوه نوین محلول پاشی نسبت به یخ زدائی معابر در زمستان انجام خواهد گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آثار تخریب زای نمک اشاره کرده و می گوید: آسیب های ناشی از نمک پاشی در حوزه های مختلف اعم از تخریب آسفالت، آسیب رساندن به فضای سبز، نفوذ به آب های زیرزمینی و همچنین ایجاد مشکلات ریوی و تنفسی برای شهروندان نمود پیدا کرده و سال ها در سطح شهر باقی می ماند.

شهردار تبریز حذف نمک پاشی را اقدامی در راستای حفظ منابع شهری و چشم اندازی برای آینده توصیف کرد و گفت: محلول‌های دوستدار محیط زیست در مناطق دهگانه تولید و استفاده خواهد شد که با استفاده از نظرات متخصصان و اساتید دانشگاه و استفاده از شیوه های علمی و دوستدار محیط زیست تولید شده است. البته دستور شهردار شهردار تبریز به مدیریت سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی بر نظارت کافی به نحوه خدمات رسانی به هنگام بارش برف از دیگر برنامه هایی است که در زمستان سال جاری به منظور تسهیل تردد شهروندان اتخاذ شده است.

حالا دو روز از بارش نخستین برف زمستانی سپری می شود و شهرداری تبریز در سالجاری اهتمام خود را برای حذف نمک پاشی به کار گرفته و به واسطه حذف نمک پاشی، توانسته ۶۰ درصد هزینه ها را کاهش دهد. در کنار تمام اقدامات انجام شده توسط شهرداری تبریز، تانکر تجهیز شده به سیستم مه پاشی و محلول پاشی در معابر در ساعات اولیه بارش برف در شهر تبریز، رضایت شهروندان را به خود جلب کرده است.

شهرداری تبریز، زمستان سال جاری را به واسطه محلول پاشی کامل معابر، آماده باش نیروهای خدماتی شهرداری و تلاش بی وقفه برای تسهیل تردد شهروندان و زحمات پاکبانان برای تنظیف معابر شهری را پشت سر خواهد گذاشت.

استقبال شهروندان سیستم محلول‌پاش

استقبال شهروندان سیستم محلول‌پاش

استقبال شهروندان سیستم محلول‌پاش

استقبال شهروندان سیستم محلول‌پاش


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.