کد خبر : 30393
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 14:16

توزیع بیش از سه میلیون لیتر محلول در اولین بارش برف زمستانی

توزیع بیش از سه میلیون لیتر محلول در اولین بارش برف زمستانی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز گفت: طی بارش اخیر، مجموعه شهرداری اقدام به محلول‌پاشی برای برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر به میزان سه میلیون و ۳۱۰ هزار لیتر در سطح مناطق دهگانه با استفاده تجهیزات خودرویی ویژه این امر کرد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهریار، جواد صدیقی در این خصوص تصریح کرد: در مجموع برای محلول‌پاشی اولین برف زمستانی تبریز به همت ۶۰۰ نیروی انسانی از ۴۶ دستگاه تانکر ۲۰۰ هزار لیتری، ۱۲۹ تانکر ۱۰۰ هزار لیتری، ۴۴ دستگاه برف‌روب خودرویی و ۳۳ دستگاه گریدر استفاده شد.

صدیقی با اشاره به این اقدام شهرداری در جهت حذف نمک‌پاشی جامد افزود: نمک‌پاشی در فصل بارش علاوه بر مضرات محیط زیستی با نفوذ آب به زیر زمین، باعث خسارات فراوان به پل‌ها، بناها، خودروها و سایر مبلمان شهری می‌شود و از همه مهمتر با حل شدن در هوای شهر ریه انسان‌ها را نشانه می‌رود که خود باعث امراض و بیماری‌های مزمن می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری شهرداری تبریز ۲۸۰ میلیارد تومان صرف تهیه و توزیع ۱۷۰ هزار تن آسفالت ‌برای آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری اساسی در سطح معابر شهر کرده است که تقریبا این رقم بسیار بالا، هر ساله تکرار می‌شود در حالی که یکی از دلایل این امر و تخریب آسفالت، ناشی از خسارات نمک‌پاشی است که در فصل بارش انجام می‌پذیرفت. با حذف نمک انتظار می‌رود این رقم هزینه، طی سال‌های آتی به جای تمدید آسفالت معابر، صرف دیگر پروژه‌های توسعه پایدار شهر تبریز شود.

 

دو روز از بارش نخستین برف زمستانی سپری می شود و شهرداری تبریز در سالجاری اهتمام خود را برای حذف نمک پاشی به کار گرفته و به واسطه حذف نمک پاشی، توانسته  ۶۰  درصد هزینه ها را کاهش دهد. در کنار تمام اقدامات انجام شده توسط شهرداری تبریز، تانکر تجهیز شده به سیستم مه پاشی و محلول پاشی در معابر در ساعات اولیه بارش برف در شهر تبریز، رضایت شهروندان را به خود جلب کرده است.

شهرداری تبریز، زمستان سال جاری را به واسطه محلول پاشی کامل معابر، آماده باش نیروهای خدماتی شهرداری و تلاش بی وقفه برای تسهیل تردد شهروندان و زحمات پاکبانان برای تنظیف معابر شهری را پشت سر خواهد گذاشت.

محلول اولین برف زمستانی

محلول پاشی برف تبریز

محلول پاشی برف تبریز

محلول اولین برف زمستانی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.