کد خبر : 30399
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 21:57

هوای ناسالم تبریز در انتظار بارش

هوای ناسالم تبریز در انتظار بارش

شاخص هوای تبریز هم اکنون براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۸ و ناسالم برای گروه های حساس است که انتظار می رود با بارش برف در شرایط سالم قرار گیرد.

به گزارش آی نیوز  بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، شاخص هوای تبریز هم اکنون براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۸ و ناسالم برای گروه های حساس است که انتظار می رود با بارش برف در شرایط سالم قرار گیرد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، از عصر امروز (شنبه) بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و باران در نواحی گرمسیر این استان دوباره آغاز می‌شود.

محمد امیدفر، با بیان اینکه سامانه بارشی از امروز به تدریج وارد جو استان می شود، افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بروز پدیده مه در استان می شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در روزهای آینده، اظهار داشت: با فعالیت این سامانه بارشی، لغزندگی معابر، کولاک برف در جاده های کوهستانی و برف گیر و اختلال در تردد خودروها در مناطق کوهستانی و گردنه های استان دور از انتظار نیست و رانندگان و مسافران پیش بینی های لازم را قبل از انجام سفر اتخاذ کنند.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی توصیه کرد، مسافران و رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری و کوهنوردان از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای برف روبی و محلول پاشی جاده ها و گذرگاه های ضروری است.

امیدفر، با اشاره به بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی نواحی استان، ادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین بارش به میزان چهار میلی متر شهرستان سراب و کمترین بارش از شهرستان ملکان به میزان یک دهم میلی متر گزارش شده است.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در اکثر شهرهای استان دمای زیر صفر درجه حاکم بود و هریس و سهند با دمای منفی ۶ درجه سردترین شهرهای استان و کلیبر با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

بر اساس اعلام محیط زیست استان شاخص آلودگی هوای تبریز (میانگین ۲۴ ساعته گذشته ) ۱۱ دیروز تا ۱۱ امروز براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

بر همین اساس هوای تبریز هم اکنون براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۸ و ناسالم برای گروه های حساس است .

با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و انجام فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

 

هوای ناسالم تبریز بارش

هوای آلوده در انتظار بارش

هوای آلوده در انتظار بارش

هوای ناسالم تبریز بارش


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.