کد خبر : 3053
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 تیر 1394 - 5:47

دیدار شهردارتبریز با فرزند مرحوم صوفی

دیدار شهردارتبریز با فرزند مرحوم صوفی

شهردار تبریز با فرزند «مرحوم کریم‌آقا صافی تبریزی» شاعر و  مرثیه‌سرای نامدار آذربایجانی دیدار کرد.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در این دیدار، با اشاره به تاثیرگذاری مرحوم صافی تبریزی در محتوای غنی عزاداری مردم آذربایجان گفت: تبریز، از دیرباز یکی از خاستگاه‌های مهم سوگواری و هدایت جریان فکری و فرهنگی عاشورای حسینی است؛ در این میان، نقش آثار جاودانه مرحوم صافی تبریزی، شورآفرین محافل حسینی(ع) است.
وی تصریح کرد: نوحه معروف «یوم عاشورا دی یا روز قیامت دیر بوگون» ایشان همه‌ساله ورد زبان عزاداران است؛ این تاثیرگذاری، جز با عنایت خاص امام حسین (ع) قابل توجیه نیست.
وی افزود: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، تکریم پیرغلامان درگاه حسینی را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی فرهنگی شهر مورد توجه قرار داده و در این راستا، مصمم به معرفی و بزرگداشت جایگاه مرحوم حاج کریم صافی تبریزی است.
دکتر نجفی ادامه داد: اجرای آثار بدیع از محتوای اشعار شورنگیز مرحوم صافی و برگزاری همایش‌های ادبی، از جمله محورهای پیشنهادی‌ی است که می‌تواند در راستای تبیین مقام ادبی و مذهبی این سرمایه بزرگ فرهنگی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
حاج محمد صافی، تنها یادگار «مرحوم کریم‌آقا صافی تبریزی» نیز در این دیدار از حضور شهردار تبریز و اهتمام فرهنگی و ارزشی وی قدردانی کرد.
همچنین اصغر فردی، شاعر و محقق ادبی نیز در جریان این دیدار از یافت آثار غیر رثایی زنده‌یاد کریم‌آقا صافی تبریزی خبر داد.
به گفته وی آثار غیررثائی زنده‌یاد کریم‌آقا صافی تبریزی،  پس از ۹۰ سال گمان نابودی، طی آشنایی با یگانه فرزند زنده‌یاد صافی تبریزی یافته شده است.
گفتنی است در این دیدار، ناصر عظاپور مشاور فرهنگی و هنری شهردار تبریز نیز حضور داشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.