کد خبر : 3067
تاریخ انتشار : شنبه 6 تیر 1394 - 6:17

مدیر بحران شهرداری تبریز خبر داد: توانمندسازی زنان برای مقابله با بحران

مدیر بحران شهرداری تبریز خبر داد: توانمندسازی زنان برای مقابله با بحران

 مدیربحران شهرداری تبریزگفت: توجه به آموزش بانوان به عنوان نیمی از پیکره جامعه و توانمندسازی آنان در بحران از جمله برنامه ‎هایی است که به شکل جدی مدنظر این مدیریت قرار دارد.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از مدیریت بحران شهرداری تبریز، مسعود حسن نژاد با اعلام این مطلب گفت: آموزش زنان به عنوان مدیران‌خانواده و تاثیرگذاری نافذ آنان بر فرزندان و دیگر اعضای خانواده، می ‎تواند در کاهش خسارات مادی و معنوی جامعه در قبل و بعد از وقوع بحران بسیارموثر باشد.
وی با اشاره به برنامه ‎های جدید آموزشی این مدیریت برای بانوان شهرتبریز، ابراز داشت: مقرر شده تا برنامه آموزش همگانی این مدیریت با محوریت بانوان، به عنوان یکی از ارکان مهم خانواده برنامه ‎ریزی و تا پایان سال اجرایی شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه درتمام دنیا آسیب ‎پذیرترین افراد در مقابل حوادث و بلایای طبیعی کودکان، زنان و افراد سالخورده هستند و البته کشورما نیز در حوادث مختلف این خسارت را در بعد تلفات انسانی تجربه کرده است وهمین موضوع، اهمیت آموزش و توانمندسازی این قشر آسیب ‎پذیر را دوچندان می ‎سازد.

حسن نژاد با اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان استانی حادثه ‎خیز از جمله نقاطی است که با توجه به بافت سنتی آن می ‎بایست شرایط خاصی برای بانوان آن در زمان بحران قائل شد ، افزود: البته این موضوع نیازمند یک برنامه آموزشی مناسب و متناسب با شرایط این اقلیم است.

وی با بیان اینکه مشارکت آگاهانه زنان در مدیریت بحران، مستلزم ارائه آموزش های تخصصی به آنان است ، ادامه داد: در این راستا اولین دوره آموزشی ویژه بانوان طی روزهای گذشته از سوی ستاد بحران شهرداری منطقه یک تبریزبرگزار شد که  این دوره های آموزشی با مشارکت سایر مناطق شهرداری وتا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت .

وی در پایان با اشاره به نقش بانوان در مواقع بحران گفت: اعتقاد ما بر این است که انتقال آموزش ها از سوی این قشر به خانواده و محیط پیرامون، اثرگذارتر خواهد بود و بانوان می توانند یک مربی خوب و اثرگذار در ارتقاء فرهنگ ایمنی و دانش عمومی مردم در زمینه مدیریت بحران باشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.