کد خبر : 3133
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 - 5:53

افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ آرپادره سی تا پایان شهریور ۹۴

افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ آرپادره سی تا پایان شهریور ۹۴

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ آرپا دره‌سی تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر افزود: آرپا دره سی با موقعیت خوب و جایگاه جغرافیایی ویژه در آینده ای نزدیک می تواند به یکی از اصلی ترین تفرجگاه ها و پارک های جنگلی تبریز برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران تبدیل شود.
وی همچنین با اشاره به تنوع گونه های کاشته شده در این مجموعه بزرگ فضای سبز گفت: تمامی کاشت های امسال با گونه هایی مثل کاج، سرو،سوزنی برگ، اقاقیا، سنجد انجام شده چرا که در مواجه با کم آبی مقاومت بیشتری دارند.
حسن زاده افزود: در طرح کاشتی که استفاده می کنیم بیشتر سعی بر این بوده از طرح کاشتی بهره بگیریم که برای آبیاری آن بیشتر از نزولات آسمانی استفاده شود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با اشاره به نوع آبیاری گونه های کاشته شده در آرپا دره سی اظهار داشت: در این مجموعه تنها با مشکل آب مواجه هستیم که سعی داریم با انتقال آب از سه راهی اهر تا اندازه ای از این مشکل بکاهیم.
وی با بیان اینکه سیستم آبیاری آرپا دره سی به صورت مکانیزه خواهد بود، گفت: لوله کشی های لازم انجام شده  تا آبیاری این مجموعه از حالت دستی و سنتی خارج شده و به شیوه مکانیزه و قطره ای انجام گیرد.
حسن زاده با بیان اینکه خاک موجود در پارک آرپا دره سی بسیار مناسب و مساعد برای کاشت است، تصریح کرد: خاک این مجموعه حات رس مناسبی دارد که همین موضوع از نکات قوت و یژگی های خاص آرپا دره سی برای تبدیل شدن به یک پارک جنگلی بزرگ و در خور نام و جایگاه تبریز و شهروندان است.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان امکانات  این مجموعه بزرگ تفریحی اظهار داشت: ایجاد ۲۲ راه دسترسی در داخل پارک، ایجاد ۶۰ آلاچیق در فاز ۶۷ هکتاری این پارک طی سال گذشته، ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی از اهم امکانات این پارک است .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.